إِلَهِي عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفَاءُ وَ انْكَشَفَ الْغِطَاءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجَاءُ وَ ضَاقَتِ الْأَرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمَاءُ وَ أَنْتَ الْمُسْتَعَانُ وَ إِلَيْكَ الْمُشْتَكَى وَ عَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِ وَ الرَّخَاءِ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ أُولِي الْأَمْرِ الَّذِينَ فَرَضْتَ عَلَيْنَا طَاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنَا بِذَلِكَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنَّا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عَاجِلاً قَرِيباً كَلَمْحِ الْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ يَا مُحَمَّدُ يَا عَلِيُّ يَا عَلِيُّ يَا مُحَمَّدُ اكْفِيَانِي فَإِنَّكُمَا كَافِيَانِ وَ انْصُرَانِي فَإِنَّكُمَا نَاصِرَانِ يَا مَوْلانَا يَا صَاحِبَ الزَّمَانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ أَدْرِكْنِي أَدْرِكْنِي أَدْرِكْنِي السَّاعَةَ السَّاعَةَ السَّاعَةَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِينَ یان چاپ -->

وبلاگ معرفت الله

لطفا به سایت اصلی ما مراجعه فرمایید www.marefatallah.com

وبلاگ معرفت الله

مراجعه کنندگان محترم شما می توانید به سایت ما به آدرس www.marefatallah.com مراجعه فرمایید ضمنا انشاءالله تا یکماه اینده سایت فوق با 1300 موضوع تکمیل خواهد شد.
آنچه ما را به سر منزل منظور که همانا رسیدن به معرفت الله است می رساند
بی دلی در همه احوال خدا با او بود اونمی دید و زدور خدایا میکرد
گوهری که از کون و مکان بیرون بود طلب از گمشدگان لب دریا میکرد
آدرس ایمیل :alimohammadzadeh1344@yahoo.com
موضاعات این وبلاگ غبارتند از عرفان و اخلاق ، گناه و توبه ، خدا سنجیده ، شیطان و شیطان پرستی ، تشرفات به محضر امام الزمان عج ، آخرالزمان ، لقمه های حلال ،چشم برزخی ، طی الارض ، قبل از ظهور ،ظاهر ، دنیا بعد از ظهور ،صالحان ، ابدال ، اوتاد ، قطب ، مراقبه ،خودپرستی ، هوای نفس ،شهوت پرستی ،تزکیه نفس ، تقوا ،اولیای خدا ،اذکار اللهی ،انجلیستها، انجیل، تورات، زندگی پیامبران،مکاشفه........

پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی

Image result for ‫ایت الله سیستانی‬‎ Image result for ‫ایت الله بهجت‬‎ Image result for ‫علامه قاضی‬‎ Image result for ‫علامه قاضی‬‎ Image result for ‫مرحوم هاشم حداد‬‎ Image result for ‫مرحوم هاشم حداد‬‎

کد اخبار

بایگانی
آخرین نظرات

فتنه های آخرالزمان از زبان پیامبر گرامی (ص)

يكشنبه, ۱۷ آذر ۱۳۹۸، ۰۱:۲۳ ب.ظ

فتنه ها:

(عن الملاحم والفتن ص 129؛ ویوم الخلاص ص 577):

قال رسول الله صلَّى الله علیه وآله وسلَّم: (یوشک أن تتداعی علیکم الأمم تداعی الأکلة على قصعتها وأنتم کثیر ولکنَّکم غثاء کغثاء السیل... ولینزعنَّ الله من صدور عدوّکم المهابة منکم ولیقذفنَّ فی قلوبکم الوهن من حبّ الدنیا وکراهیة الموت).

رسول اکرم صلَّى الله علیه وآله وسلَّم فرمود: انتظار می رود که هجوم آورند بر شما امتهای دیگر مانند هجوم آوردن خورندگان گرسنه بر ظرف غذا. در حالی که شما از لحاظ شماره وجمعیت بسیار ولی شما مانند کفهای سیل باشید والبته خدا مهابت شما را از سینه های دشمنانتان برمی کند ودر دلهای شما سستی می افکند از محبتی که بدنیا وترسی که از مرگ دارید.

(عن الملاحم والفتن ص 30؛ ویوم الخلاص ص 578):

قال رسول الله صلَّى الله علیه وآله وسلَّم: (إذا اقبلت فتنة من المشرق، وفتنة من المغرب، والتقوا، فبطن الأرض یومئذٍ خیر من ظهرها. فإن لم تجدوا إلاَّ جحر عقرب فادخلوا فیه، فإنَّه یکون شرّ طویل).

رسول اکرم صلَّى الله علیه وآله وسلَّم فرمود: وقتی که فتنه ای از مشرق وفتنه ای از مغرب روی آورد وبهم برخورد کنند پس شکم زمین در آنروز بهتر از پشت زمین باشد (مرگ بهتر از زندگی باشد) واگر جائی بجز سوراخ عقرب نیافتید داخل آن شوید زیرا شر وبدی طولانی خواهد بود.

(منتخب الأثر ص 433؛ ویوم الخلاص ص 584):

قال رسول الله صلَّى الله علیه وآله وسلَّم: (والذی نفسی بیده، لیلین أمّتی قوم، إذا تکلَّموا قتلوهم وإن سکتوا استباحوهم. لیستأثرون بفیئهم، ولیطأن حرمتهم ولیسفکنَّ دماءهم ولیملأنَّ قلوبهم دغلاً ورعباً فلا تراهم إلاَّ خائفین وجلین مرعوبین. عندها یجیی قوم من المشرق وقوم من المغرب یلون أمّتی (و قد کان ذلک، فالمسلمون مملوکون للشرق وللغرب) فالویل لضعفاء أمّتی منهم، والویل لهم من الله لا یرحمون صغیراً ولا یوقرون کبیراً، ولا یتجافون عن شیء، جثتهم جثث الآدمیین، وقلوبهم قلوب الشیاطین...) الحدیث.

رسول اکرم صلَّى الله علیه وآله وسلَّم فرمود: قسم به آنکس که جانم بدست قدرت او است. البته گروهی حاکم بر امت من می شوند که چون امتم سخن گویند آنانرا بکشند واگر خاموش مانند خونشان را مباح دانند فئی وبیت المال آنان را تصرف می کنند وحرمت ایشان را پایمال سازند وخونهای آنان را بریزند وقلبهایشان را لبریز از ترس کنند وهمه ترسان ومرعوب می بینی. در این هنگام گروهی از مشرق وگروهی از مغرب آیند وزمام امور امتم را بدست گیرند پس وای بحال ضعیفان امتم از آنها ووای بر آنها ستمگران از خدا که ترحمی بر خردسالان واحترامی بر سالخوردگان نکنند واز هیچ چیزی صرف نظر ننماید بدنهای آنها بدنهای آدمیان است وقلبهایشان قلبهای شیاطین... حدیث ادامه دارد.

(عن الملاحم والفتن ص 108؛ ویوم الخلاص ص 588):

قال رسول الله صلَّى الله علیه وآله وسلَّم: (یستخدم المشرکون المسلمین ویبیعونهم فی الأمصار ولا یتحاشى لذلک برّ ولا فاجر... (و نحن هکذا مباعون، وعملاء مأجورون) ولا یزال ذلک البلاء على أهل ذلک الزمان حتَّى إذا یئسوا وقنطوا وأساؤوا الظنّ ألاَّ یفرج عنهم إذ بعث الله رجلاً من أطایب عترتی وأبرار ذرّیتی، عدلاً مبارکاً زکیاً، لا یغادر مثقال ذرّة، یعزّ الله به الدین والقرآن والإسلام وأهله، ویذلّ به الشرک وأهله، یکون من الله على حذو (أی لا یخالف أمره بل یعمل بأحکام) لا یغترّ بقرابة، ولا یضع حجراً على حجر، ولا یقرع أحداً فی ولایته بسوط إلاَّ فی حدّ یمحو الله به البدع کلّها، ویمیت الفتن کلّها. یفتح الله به باب حقّ ویغلق به باب کلّ باطل یرد به سبیی المسلمین حیث کانوا).

رسول اکرم صلَّى الله علیه وآله وسلَّم فرمود: مشرکین مسلمانان را بخدمت خود گیرند وآنرا در شهرها به خرید وفروش می گذارند وپروا از نیکوکار وبدکار ندارند وهمیشه این بلاء بر مردم آن زمان مسلط است تا چون نومید ومأیوس شوند وبدگمان گردند که چرا بلاء از آنان برطرف نمی شود خداوند مردی از پاکیزگان عترت من ونیکان ذریه من را که عادل وبا برکت وپاکیزه باشد برمی انگیزد مثقال ذره ای فروگذار نکند خدا دین وقرآن کریم واسلام ومسلمانان را بوسیله او عزیز وشرک ومشرکین را با دست او ذلیل سازد. او مخالفت امر خدا نفرماید بلکه عمل به احکامش می کند به خویشاوندی مغرور نگردد وسنگی بر روی سنگی ننهد ودر حکومت او تازیانه ای بنا حق بر کسی نزند مگر در حد الهی خدا بوسیله او بدعتها را محو سازد وفتنه ها را می میراند خدا با دست او در حق را می گشاید ودر باطل را می بندد واسیران مسلمین را در هر کجا باشند برمی گرداند.

(منتخب الأثر ص 442؛ ویوم الخلاص ص 589):

قال رسول الله صلَّى الله علیه وآله وسلَّم: (سیکون بعدی فتن، منها فتنة الأجلاء، یکون فیها هرب وضرب، ثمّ من بعدها فتن أشدّ منها، ثمّ فتنة کلَّما قیل: انقطعت تمادت حتَّى لا یبقى بیت إلاَّ دخلته وسلم إلاَّ صکته حتَّى یخرج رجل من عترتی، الفتنة الرابعة ثمانیة عشر عاماً).

رسول اکرم صلَّى الله علیه وآله وسلَّم فرمود: بزودی پس از من فتنه ها باشد از آن جمله است فتنه بیرون کردن از وطن که در آن فتنه فرار وزدن باشد سپس بعد از آن فتنه هایی باشد سخت تر از آن پس از آن فتنه هر چقدر گویند فتنه قطع شد امتداد پیدا کند تا آنجا که هیچ خانه ای باقی نماند جز آنکه فتنه داخل آن گردد وهیچ سلامتی باقی نباشد جز آنکه آنرا می شکند تا آنکه مردی از عترت من خروج کند. وفتنه چهارم هجده سال طول کشد.

(عن إلزام الناصب ص 602؛ ویوم الخلاص ص 602):

قال أمیر المؤمنین علیه السلام: (سیحیط بالزوراء _ بغداد _ علج من بنی قنطوراء، بأشرار قد سلبت الرحمة من قلوبهم، فیذبحون الأبناء ویستحلّون النساء... ویل للزوراء من بنی قنطورا، لکأنّی اُشاهد دماء الفرج بدماء أصحاب السروج؟ وتحرق نارهم الشام فواهاً لحلب من حصارهم... ویهدمون حصون الشامات ولا یبقى إلاَّ دمشق ونواحیها، وتراق الدماء بمشارفها وأعالیها... ثمّ یدخلون بعلبک بالأمان، وتحلُّ البلایا فی أنحاء لبنان. فکم من قتیل فی الفقر، وکم من أسیر ذلیل بجانب النهر!!! فهناک تسمع الأعوال وتصحب الأهوال... فإذا أتاهم الحین الأوجر، وثب علیهم العدوّ الأقطر، وهو رابع العلوج المنقر... فیسوقهم سوق الهجان وینکص شیاطینهم فی أرض کنعان _ فلسطین _ ویقتل جیوشهم العصف ویحلّ بجمعهم التلف.

امیر المؤمنین علیه السلام فرمود: بزودی کافری از بنی قنطورا بوسیله اشراری که ترحم از قلبهایشان سلب شده زورا _ بغداد _ را احاطه می کند که فرزندان را ذبح می کنند وبه زنان تجاوز می نماید... وای بر بغداد از بنی قنطورا گوئی می بینم خونهای فرجها بعوض خونهای زین سواران وآتش آنها شام را می سوزاند وای بر حلب از محاصره آنها وقلعه های شامات را ویران کنند وشهری باقی نماند بجز دمشق ونواحی آن وخونها در قسمت های بالای آن ریخته شود. سپس داخل بعلبک شوند با امان دادن (به مردم) وانواع بلا وگرفتاری به اطراف لبنان رسد ای بسا کشته که در بیابان خشک افتاده وچه بسا اسیر ذلیلی که در طرف نهر باشد در آنجا فریادها شنیده شود وترسها همراه باشد. وچون جوان نیزه زن مخوف به آنها رسد، دشمن خشمگین جفاکار بر آنها حمله کند واو چهارمین کافر است وآنان را مانند چارپایان پای بسته حرکت می دهند شیطان های خود را به زمین کنعان _ فلسطین _ برگردانند وسپاهیان آنها را مانند گردباد می کشند وتلف ونابودی به آنها حمله ور شود.

(یوم الخلاص ص 604):

روی عن الصادق علیه السلام: (کیف حال الأشخاص الذین یباشرون الکفّار، ویتودَّدونهم ویجالسونهم ویتکلَّمون بلغاتهم ویکثرون سوادهم ویکونون سبباً لازدیاد شوکتهم!!!)، ثمّ قال: (وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنْ مَنَعَ مَساجِدَ اللَّهِ أَنْ یُذْکَرَ فِیهَا اسْمُهُ وَسَعى فِی خَرابِها) (البقرة: 114).

از حضرت امام صادق علیه السلام روایت شده فرمود: چگونه خواهد بود حال اشخاصی که با کافران معاشرت وآنها را دوست بدارند وبا آنها همنشینی کنند وبه لغت وزبان آنها سخن گویند وبه جمعیت آنها فزونی بخشند وسبب زیاد شدن شوکت وجلال آنها گردند!!! سپس این آیه شریفه را تلاوت فرمود: (وچه کسی ظالمتر باشد از آنکس مانع ذکر خدا در مساجد شود وتلاش در ویرانی آنها کند).

(أخرجه الحاکم فی مستدرکه؛ وعقد الدرر ص 253):

عن معاذ بن جبل رضی الله عنه قال: قال رسول الله صلَّى الله علیه وآله وسلَّم: (عمران بیت المقدس خراب یثرب وخراب یثرب خرج الملحمة وخروج الملحمة فتح القسطنطینیة، وفتح القسطنطینیه خروج الدجّال)، ثمّ ضرب یده على فخذه الذی حذاه أو منکبه، ثمّ قال: (إنَّ هذا الحقّ، کما أنَّک ها هنا أو کما أنَّک قاعد _ یعنی معاذاً _).

بنقل از معاذ بن جبل گفت: حضرت رسول اکرم صلَّى الله علیه وآله وسلَّم فرمود: آبادی بیت المقدس ویرانی مدینه است وویرانی مدینه خروج وبیرون آمدن جنگ بزرگ است وخروج جنگ بزرگ گشوده شدن قسطنطینیه وگشوده شدن آن خروج دجال است سپس دست مبارک را به زانوی کسی که در کنارش بود یا بر شانه او زد آنگاه فرمود: این موضوع حق است همچنانکه تو در اینجا هستی یا همچنانکه نشسته ای که مخاطب معاذ بود.

(أخرجه نعیم بن حماد فی الفتن؛ وعقد الدرر ص 334):

عن عبد الله ابن عمرو، قال: لیأتینَّ على الناس زمان یتمنّى فیه المؤمن لو أنَّه فی فلک مشحون هو وأهله، یموج فی البحر من شدّة ما فی الأرض من البلاء).

عبد الله بن عمرو گفت: البته زمانی به مردم فرا می رسد که مؤمن در آن آرزو می کند که ای کاش او وکسانش در کشتی می نشستند وتسلیم امواج دریا شود بترس بلای شدید وسختی که در خشکی وجود دارد.

(عقد الدرر ص 336):

عن أبی هریرة قال: قال رسول الله صلَّى الله علیه وآله وسلَّم: (والذی نفسی بیده لا تذهب الدنیا حتَّى یمرّ الرجل على القبر فیتمرَّغ علیه ویقول: یا لیتنی کنت مکان صاحب هذا القبر ولیس به الدین، إلاَّ البلاء).

ابو هریره گوید: رسول خدا صلَّى الله علیه وآله وسلَّم فرمود: قسم به آنکس که جانم بدست قدرت او است دنیا نمی رود تا آنکه مرد بر قبر می گذرد وخود را بخاک قبر بمالد وگوید: ای کاش من بجای صاحب این قبر می بودم وجز بلاء چیزی او را به این کار وادار نکند.

(أخرجه الحاکم فی مستدرکه؛ وعقد الدرر ص 338):

عن حذیقة بن الیمان رضی الله عنه قال: قال رسول الله صلَّى الله علیه وآله وسلَّم: (یدرس الإسلام کما یدرس وشی الثوب حتَّى لا یدرى ما صیام ولا صدقة ولا نسک ویسری على کتاب الله فی لیلة فلا یبقى فی الأرض منه آیة وتبقى طوائف من الناس، الشیخ الکبیر والعجوز الکبیرة یقولون: أدرکنا آباءنا علی هذه الکلمة: لا إله إلاَّ الله فنحن نقولها)، قال صلة بن زفر لحذیفة: فما تغنی عنهم لا إله إلاَّ الله وهم لا یدرون ما صیام ولا صدقة ولا نسک؟ فأعرض عنه حذیفة فردَّدها علیه ثلاثاً کلّ ذلک یعرض عنه حذیفة ثمّ أقبل علیه فی الثالثة فقال: یا صلة، تنجیهم من النار، تنجیهم من النار.

بنقل از حذیفة بن الیمان رضی الله عنه گفت: حضرت رسول اکرم صلَّى الله علیه وآله وسلَّم فرمود: اسلام کهنه می شود مانند کهنه شدن مانند کهنه شدن پارچه تا آنجا که دانسته نشود روزه وصدقه وعبادت ها چیست ودر یک شب قرآن کریم (کوچک شمره شود) ودر زمین آیه ای از آن باقی نماند وطائفه هایی از مردم: پیرمردان وپیرزنان گویند: ما پدران ما را دیده ایم که کلمة (لا اله الا الله) می گفتند وما نیز آنرا می گوئیم. صلة بن زفر به حذیفه گفت: پس لااله الا الله آنها را بی نیاز نمی کند در حالی که ندانند روزه وصدقه وعبادتها چیست؟ حذیفه از صله اعراض کرد صله گفتار خود را تکرار نمود وحذیفه اعراض ورزید تا سه بار در بار سوم حذیفه رضی الله عنه فرمود: ای صله آنها را از آتش نجات می دهد. آنها را از آتش نجات می دهد.

(بحار ج 52 ص 191):

قال رسول الله صلَّى الله علیه وآله وسلَّم: (سیأتی زمان على أمّتی لا یبقى من القرآن إلاَّ رسمه، ولا من الإسلام إلاَّ اسمه، یسمّون به وهم أبعد الناس منه، مساجدهم عامرة، وهی خراب من الهدی فقهاء ذلک الزمان شرّ فقهاء تحت ظلّ السماء، منهم خرجت الفتنة وإلیهم تعود).

رسول اکرم صلَّى الله علیه وآله وسلَّم فرمود: زمانی بر امتم رخ دهد که از قرآن کریم تنها رسم خط آن. واز اسلام فقط اسم آن باقی ماند که از آن تنها نام ببرند ومسلمانان دورترین مردم از اسلام باشند مسجدهایشان بظاهر آباد ومعمور دلی از هدایت وحقیقت ویران باشد فقیهان آن زمان بدترین فقیهان در زیر آسمان باشند که فتنه از آنها خارج شود وبسوی آنها برگردد.

منبع:آثار الصاقین جلد 29  سایت مسلمان واشنگتن

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی