آیا پولس فرستاده عیسی مسیح ع یود؟
قُلْ یَا أَهْلَ الْکِتَابِ لَسْتُمْ عَلَىٰ شَیْءٍ حَتَّىٰ تُقِیمُوا التَّوْرَاةَ وَالْإِنجِیلَ وَمَا أُنزِلَ إِلَیْکُم مِّن رَّبِّکُمْ وَلَیَزِیدَنَّ کَثِیرًا مِّنْهُم مَّا أُنزِلَ إِلَیْکَ مِن رَّبِّکَ طُغْیَانًا وَکُفْرًا فَلَا تَأْسَ عَلَى الْقَوْمِ الْکَافِرِینَ ﴿المائدة: ٦٨﴾
«وَ إِذْ قَالَ عِیسی ابْنُ مَرْیمَ یبَنی إِسْرَ ءِیلَ إِنی رَسُولُ اللَّهِ إِلَیکمُ مُّصَدِّقًا لِّمَا بَینْ یدَی مِنَ التَّوْرَئةِ وَ مُبَشِّرَا بِرَسُولٍ یأْتی مِن بَعْدِی اسمْهُ أَحْمَدُ فَلَمَّا جَاءَهُم بِالْبَینَاتِ قَالُواْ هَاذَا سِحْرٌ مُّبِین؛ ای بنی اسرائیل، من رسول خدایم و کتابی که قبل از من بوده است تصدیق و تأیید می کنم و به پیامبر آخر الزمان بشارت می دهم»
توجه:عزیزان قبل از دیدن فیلم حتما مطالب فوق مربوط به پولس را در ذیل مطالعه فرمایید چرا که امروز با ما در دنیای مسیحیت با چهار کتاب انجیل به نامهای انجیل مرقس ،انجیل لوقاء،انجیل متی و انجیل یوحنا روبرو هستیم ضمن اینکه افرادی همچون پولس ادعاهایی کذب در خصوص دیدار عیسی مسیح ع در مکاشفات داشته اند که تمام این موارد بانضمام تحریف قطعی و یقینی اناجیل و تورات در واقع انجیل و تورات حقیقی تحریف نشده بلکه آنچه در نزد اینان است مورد تحریف واقع شده که در قرآن به آن اشاره و تاکید میگردد و موجب شده تا برداشتهای ناصواب و ناصحیح در این میان پیش آید و در واقع انجیل برنابا که معتبرترین نسبت به آن اناجیل است به طور کلی بایکوت شود خصوصا که اخیرا نسخه 1500 سال پیش آن در ترکیه یافت شده است.انجیل و تورات و زبور و ...تمام کتب آسمانی اصل در نزد امام زمان عج موجود است .(سایت معرفت الله )
یوسف لاوی ملقب به برنابا یکی از مؤمنان اولیه به حضرت عیسی(ع) بوده است. او در جزیرۀ قبرس زاده شد و به سبب آنکه از سبط لاوی بود برای تحصیل علوم دینی به اورشلیم آمد و کارهای مهمی را در زمان حواریون بر عهده گرفت. مسیحیان مدعی هستند که او حضرت عیسی(ع) را ندیده ولی به نظر میرسد که شأن او در تاریخ عیسویان بسیار بالاتر از اینها باشد.این مقاله سعی کرده صرفاً با استناد به اناجیل اربعه و کتب مورد قبول مسیحیان نشان دهد که برنابا شخص دوم نصارا محسوب میشده و یگانه حواری باسواد بوده که میتوانسته انجیل شفاهی عیسی(ع) را مکتوب کند. ما در این مقال نشان خواهیم داد که یکی از منابع اصلی اناجیل اربعۀ مسیحی در واقع انجیل برنابا بوده است. به این ترتیب ملاحظه خواهیم کرد که علیه برنابا توطئهای صورت گرفته است.حتی الامکان سعی کردهایم که مطالب به زبان ساده نگارش شود تا برای مخاطبان غیرمتخصص نیز قابل استفاده باشد. در نقل قولهای عهدین، از ترجمۀ قدیم کتاب مقدس استفاده شده که چاپ نخست آن به سال 1895 میلادی در لندن بوده است.
1. ادعای پولس نه شاهدی داشته و نه قابل اثبات است، خصوصاً که به معجزات انبیاء نیز شبیه نیست. زیرا هر کس میتواند به همین طور ادعای رؤیابینی نماید، و انبیاء کذبه همواره چنین میکردهاند. این مسئله در قوم یهود وفور داشته و حضرت موسی(ع) از پیش در خصوص این رؤیابینها که در آینده پیدا خواهند شد حکم به قتل نموده است (تثنیه 13/ 1 تا 5).
همچنین حضرت عیسی(ع) در موعظۀ بالای کوه به شاگردانش در خصوص ظهور انبیاء دروغین هشدار داده است:(3) و چون به کوه زیتون نشسته بود، شاگردانش در خلوت نزد وی آمده، گفتند، به ما بگو که این امور کی واقع میشود و نشانِ آمدن تو و انقضای عالم چیست. (4) عیسی در جواب ایشان گفت: «زنهار کسی شما را گمراه نکند! (5) از آن رو که بسا به نام من آمده خواهند گفت که، من مسیح هستم و بسیاری را گمراه خواهند کرد» (متی، باب 24).
پیشگوییهای حضرت عیسی(ع) عملاً واقع شده و پطرس در رسالۀ دوم خود مفصلاً از ظهور انبیاء کذبه خبر داده است که بدعتهای مهلک را آورده بسیاری را گمراه کردهاند (2 پطرس، بابهای 2 و 3). توصیفاتی که او از این افراد کذبه داده به اعمال و سخنان پولس بسیار شباهت دارد.(15) «اما از انبیای کَذَبه احتراز کنید، که به لباس میشها نزد شما میآیند ولی در باطن، گرگان درنده میباشند. (16) ایشان را از میوههای ایشان خواهید شناخت. ... (21) نه هر که مرا «خداوند، خداوند» گوید داخل ملکوت آسمان گردد، بلکه آن که ارادۀ پدر مرا که در آسمان است به جا آورد. (22) بسا در آن روز مرا خواهند گفت، خداوندا، خداوندا، آیا به نام تو نبوت ننمودیم و به اسم تو دیوها را اخراج نکردیم و به نام تو معجزات بسیار ظاهر نساختیم؟ (23) آنگاه به ایشان صریحاً خواهم گفت که، هرگز شما را نشناختم! ای بدکاران از من دور شوید!» (متی، باب 5).
4. در وقتی که آن هفتاد شاگرد که از اواسط رسالت با عیسی(ع) همراه شدند (لوقا 10/ 1) خود را «رسول» عیسی(ع) نمیخواندند (اعمال 5/ 13) چگونه کسی که اصلاً عیسی(ع) را ندیده و سخنی از دهان مبارکش نشنوده است میتواند خود را «رسول» بنامد و شاهد اعمال او شود؟!
(10) جمیع آنانی که از اعمال شریعت هستند، زیر لعنت میباشند زیرا مکتوب است، «ملعون است هر که ثابت نماند در تمام نوشتههای کتاب شریعت تا آنها را بهجا آرد». (11) اما واضح است که هیچ کس در حضور خدا از شریعت عادل شمرده نمیشود، زیرا که عادل به ایمان زیست خواهد نمود. (12) اما شریعت از ایمان نیست بلکه آن که به آنها عمل میکند، در آنها زیست خواهد نمود. (13) مسیح، ما را از لعنت شریعت فدا کرد چونکه در راه ما لعنت شد، چنانکه مکتوب است «ملعون است هر که بر دار آویخته شود» (غلاطیان، باب 3).
در تورات سخنی به این مضمون آمده است که هر کس در قوم یهود به سبب گناهش بر دار آویخته شود ملعون خدا است (تثنیه 21/ 23)، و نیز از قول موسی(ع) آمده که ملعون باد هر کس شریعت تورات را عمل نکند (تثنیه 27/ 26). لهذا سخن پولس این است که ما از این پس نمیخواهیم به شریعت تورات عمل کنیم پس طبق دعای موسی(ع) ملعون هستیم. از سوی دیگر، عیسی نیز بر دار رفت و ملعون شد. اما عیسی با این کار، خود را فدیۀ ما کرد و لعنت ما را به خود گرفت!
مغلطۀ پولس واضح است. زیرا هیچ کس نمیتواند برکت یا لعنت دیگران را به خود بگیرد و بالعکس. در همین سفر تثنیه آمده است که «پدران به عوض پسران کشته نشوند و نه پسران به عوض پدران کشته شوند. هر کس برای گناه خود کشته شود.» (تثنیه 24/ 16).2 مطابق این حکم، حضرت عیسی(ع) نیز نمیتواند گناه پدرش آدم(ع) در خوردن آن میوه را کفاره کند آنگونه که پولس مدعی بود (رومیان 5/ 12 تا 19). مضافاً که آن خطای حضرت آدم(ع) به نحو مقتضی کفاره شده، او از بهشت اخراج گشت (پیدایش 3/ 33). شاید هیچ گناهی در تاریخ بشریت اینقدر عقوبت سخت نداشته که بر تمام نسل آن پدر اثر بگذارد. زیرا با خروج آدم(ع) از بهشت، ما فرزندان او نیز از آن بیرون آمدیم.
7. پولس در نامهاش به غلاطیان حواریون را تخطئه میکند و میگوید که چیزی از آنها نیاموخته است:
اما از آنانی که معتبراند که چیزی میباشند هر چه بودند مرا تفاوتی نیست، «خدا بر صورت انسان نگاه نمیکند». زیرا آنانی که معتبراند، به من هیچ نفع نرسانیدند (غلاطیان 2/ 5).
پولس در این استدلال خود به جملهای از کتاب سموئیل توسل جسته است. وقتی که سموئیل به خانۀ یسّی آمد تا داوود(ع) را که کوچکترین پسر او بود مسح کند با تعجب پدر، قول خداوند بر سموئیل نازل شد:
خداوند مثل انسان نمینگرد. زیرا که انسان به ظاهر مینگرد و خداوند به دل مینگرد (1 سموئیل 16/ 7).
به نظر میرسد که پولس نه تنها بازگشت ننموده بلکه به همان راه سابق خود میرود، و فقط شیوۀ دشمنی خود با پیروان عیسی(ع) را از مقابلۀ فیزیکی به مقابلۀ فرهنگی تغییر داده است.
پانوشتها: