إِلَهِي عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفَاءُ وَ انْكَشَفَ الْغِطَاءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجَاءُ وَ ضَاقَتِ الْأَرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمَاءُ وَ أَنْتَ الْمُسْتَعَانُ وَ إِلَيْكَ الْمُشْتَكَى وَ عَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِ وَ الرَّخَاءِ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ أُولِي الْأَمْرِ الَّذِينَ فَرَضْتَ عَلَيْنَا طَاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنَا بِذَلِكَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنَّا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عَاجِلاً قَرِيباً كَلَمْحِ الْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ يَا مُحَمَّدُ يَا عَلِيُّ يَا عَلِيُّ يَا مُحَمَّدُ اكْفِيَانِي فَإِنَّكُمَا كَافِيَانِ وَ انْصُرَانِي فَإِنَّكُمَا نَاصِرَانِ يَا مَوْلانَا يَا صَاحِبَ الزَّمَانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ أَدْرِكْنِي أَدْرِكْنِي أَدْرِكْنِي السَّاعَةَ السَّاعَةَ السَّاعَةَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِينَ یان چاپ -->
بسللیم

وبلاگ معرفت الله

لطفا به سایت اصلی ما مراجعه فرمایید www.marefatallah.com

وبلاگ معرفت الله

مراجعه کنندگان محترم شما می توانید به سایت ما به آدرس www.marefatallah.com مراجعه فرمایید ضمنا انشاءالله تا یکماه اینده سایت فوق با 1300 موضوع تکمیل خواهد شد.
آنچه ما را به سر منزل منظور که همانا رسیدن به معرفت الله است می رساند
بی دلی در همه احوال خدا با او بود اونمی دید و زدور خدایا میکرد
گوهری که از کون و مکان بیرون بود طلب از گمشدگان لب دریا میکرد
آدرس ایمیل :alimohammadzadeh1344@yahoo.com
موضاعات این وبلاگ غبارتند از عرفان و اخلاق ، گناه و توبه ، خدا سنجیده ، شیطان و شیطان پرستی ، تشرفات به محضر امام الزمان عج ، آخرالزمان ، لقمه های حلال ،چشم برزخی ، طی الارض ، قبل از ظهور ،ظاهر ، دنیا بعد از ظهور ،صالحان ، ابدال ، اوتاد ، قطب ، مراقبه ،خودپرستی ، هوای نفس ،شهوت پرستی ،تزکیه نفس ، تقوا ،اولیای خدا ،اذکار اللهی ،انجلیستها، انجیل، تورات، زندگی پیامبران،مکاشفه........

Image result for ‫ایت الله سیستانی‬‎ Image result for ‫ایت الله بهجت‬‎ Image result for ‫علامه قاضی‬‎ Image result for ‫علامه قاضی‬‎ Image result for ‫مرحوم هاشم حداد‬‎ Image result for ‫مرحوم هاشم حداد‬‎
آخرین نظرات


هشدار پیامبر (ص) درباره هفت فتنه در آخرالزمان!

(کُلُّ نَفْسٍ ذَائِقَةُ الْمَوْتِ ثُمَّ إِلَیْنَا تُرْجَعُونَ ﴿العنکبوت: ٥٧﴾  

هر نفسى چشنده مرگ است، آنگاه به سوى ما بازگردانیده خواهید شد.

یامبر اکرم(ص) می فرماید: از نشانه های رستاخیز، بیماری فلج و مرگ ناگهانی است. نیز می فرماید: قیامت برپا نمی گردد، تا این که مرگ سفید ظاهر شود، گفتند: یا رسول الله! مرگ سفید چیست؟ فرمود: مرگ ناگهانی.
ارزوی مرگ یا آرزوی طول عمر این چیزیست که نمی توان به این سادگیها به ان پاسخ داد ولی امروز در تمام جوامع غربی و شرق و در بعضی از جوامع در حال توسعه و حتی در کشور خودمان پدیده ای بنام خودکشی وجود دارد که این پدیده فرا خور هر فرهنگ و هر کشور و ملتی متفاوات است ولی وجه اشتراک بین تمام این افراد نداشتن ایمان به خداوند متعال است و در نهایت رسیدن به پوچی ،در کشورهایی انسانها به خاطر فلسفه پوچ گرایی دست به مرگ میزند چون برای سوالات خود پاسخهای مناسب را پیدا نمیکنند مثلا در ژاپن،و اتحادیه اروپا و امریکا این اتفاق بیشتر از بابت پوچ گرایی است تا فقر تا نسبت به سایر نقاط جهان است در حالی که این امر در کشورهای فقیر یا در حال توسعه بیشتر بدلیل فقر و نابرابری اجتماعی ،ضعف فرهنگی و مواردی از این دست است.

سازمان بهداشت جهانی : خودکشی در ایران:

حلیل داده های سالنامه آماری مرکز آمار ایران طی سال های ۱۳۸۰ الی ۱۳۹۱ نشان می دهد که ۴۱۰۷۹ نفر (مرد و زن) در کشور اقدام به خودکشی کرده اند. از این تعداد ۲۷۱۶۸ نفر (مرد و زن) فوت شده اند و از این تعداد فوت شدگان، تعداد ۲۰۴۱۶ نفر مرد و ۶۷۵۲ نفر زن بوده اند. این در حالی است که براساس آمار سازمان پزشکی قانونی کشور در سال های ۱۳۸۰ الی ۱۳۹۱ فوت شدگان ناشی از خودکشی ۳۸۶۹۱ نفر بوده است. در مقایسه آمار فوت شدگان در اثر خودکشی که از سوی نیروی انتظامی ارائه شده با آمار اعلام شده از سوی سازمان پزشکی قانونی کشور تفاوت فاحش دارد و اختلاف ۱۱۵۲۳ نفر را نشان می دهد.

به گزارش ایسنا چندی پیش قدیرزاده درباره آمار خودکشی در کشور گفته بود تعداد خودکش ها در پایان 94 به تعداد 4020 نفر برای یکسال بوده است:« آمارها نشان می‌دهد که 25.2 درصد از افرادی که دست به خودکشی زده‌اند بین 30 تا 39 سال، 21.9 درصد بین 18 تا 24 سال و 15.9 درصد نیز بین 25 تا 29 سن داشته‌اند همچنین 7.5 درصد این افراد سن‌شان کمتر از 18 سال بود.

وی درباره شیوه‌های خودکشی نیز گفته بود: در سال گذشته 52 درصد خودکشی‌ها به شیوه حلق آویز، 17 درصد از طریق مسمومیت با سم و 7 درصد نیز به شیوه مسمومیت دارویی بوده است. همچنین به وسیله سلاح گرم و چهار درصد نیز به شیوه سقوط از بلندی خودکشی کرده‌اند.»

روزنامه مشرق : مصدومیت بیش از 390 هزار نفر بر اثر نزاع

شجاعی در ادامه به آمار نزاع و درگیری اشاره کرد و افزود: در هشت ماهه امسال در سطح کشور 390 هزار و 7793 نفر مصدوم در اثر نزاع داشتیم و 495 نفر در همین مدت با سلاح سرد فوت شده‌اند که البته برخی نزاع‌ها با سلاح گرم است. این تعداد برای کشور ما خوب نیست.

به گفته وی در هشت ماهه امسال در تهران 64 هزار و 231 نفر در اثر نزاع و درگیری مصدوم شدند که آمار بالایی است و به عنوان یک آسیب اجتماعی باید مورد توجه جدی واقع و علت‌ها بررسی شود.

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور در پاسخ به این سئوال که آیا می‌توان گفت تهران خشن‌ترین شهر کشور است یا خیر اظهار کرد: خیر زیرا باید نسبت جمعیت و تعداد نزاع‌ها در هر شهر مدنظر قرار گیرد. اگر نسبت جمعیتی لحاظ شود، آن موقع می‌توان گفت کدام شهر خشن‌تر است.

وی خاطرنشان کرد: بعد از تهران، خراسان رضوی با 34 هزار، اصفهان 27 هزار، آذربایجان شرقی 25 هزار و فارس 21 هزار مصدوم ناشی از نزاع، در رتبه‌های بعدی قرار دارند. به عنوان مثال در ایلام که جمعیتی به اندازه شهرستان ملارد یا اسلامشهر دارد، بیش از دو هزار مصدوم نزاع داشته‌ایم.(این در حالی است که این آمار اصلا از صدا و سیما پخش نمیشود و بیشتر نزاع های کشور های غربی  در اخبار پخش میشود)

بنابراین در هر جامعه ای با توجه به رفتار . کردار ،اعمال به قوانین (اعم از قوانین زمینی  و قانون و یا جامعه هایی با قوانین و سنتهای الهی )مردمانشان می توان فهمید که آن مردم آرزوهایشان برای ماندن و یا رفتن برای چیست .

رسول گرامی اسلام (ص) فرمودند:ای حذیفه! گرفتاری بر اهل آن دوران ادامه می یابد، به گونه ای که مأیوس می شوند و به فرج و گشایش گمان بد می برند. در این موقع خداوند، مردی از پاکان عترت من و نیکان فرزندانم را که عادل، مبارک و پاک می باشد، می فرستد و از ذره ای چشم پوشی و اغماض نمی کند. خداوند، دین، قرآن، اسلام و اهل آن به کمک او، عزیز و شرک را ذلیل می کند. او همواره از خداوند بیمناک است و هرگز به خویشاوندی خود با من مغرور نمی شود، سنگی را روی سنگ و احدی را شلاق نمی زند. مگر به حق و برای اجرای حد. خداوند به سبب او، بدعت ها را محو و فتنه ها را نابود می کند و در حق را باز و درهای باطل را می بندد و اسیران مسلمان را در هر نقطه ای که هستند، به وطن خودشان باز می گرداند.

Image result for ‫حدیث ارزوی مرگ‬‎
این مقاله زبان حال جامعه امروز ماست ،جامعه ای که بشدت از اخلاق فاصله گرفته حال چه اخلاق حرفه ای چه اخلاق فردی یا اجتماعی و در حالی که آرزوهای بزرگی در سر دارد ولی ظاهرا از اصل و ریشه الهی خود دور شده .شاید تعداد قابل توجه ای  از مردم ما به مسافرتهای خارجی میروند و یا شیفته فرهنگ غربی هستند و حداقل آمارهای غیر رسمی صحبت از این است که 70 درصد مردم دارای ماهواره هستند پس با این حساب چرا ما نه مثل غربیها هستیم نه مثل شرقیها(مالزی،سنگاپور،کره جنوبی،ژاپنو.... .ما نه به اصول قانونی خودمان پایبندیم نه به اصول دینیمان .این هم تولید زباله در منابع طبیعی توسط مردم فهیم و عزیزمان ،نابودی جنگلها و منابع طبیعی ،درآمدهای کاذب ،زیر پا گذاشتن قانون،تعداد کشته های جاده ای ،فراوانی مرگ و میر بخاطر ناسالم بوده مواد  کیفیت غذایی و الی آخر 
 

جدیدترین آمارهای اجتماعی: به ازای هر 4 نفر در کشور یک نفر دارای اختلال روانی است/ وجود 6 میلیون افسرده در کشور/ به ازای هر 3.5 ازدواج یک طلاق/ وجود 4 میلیون و 400 هزار معتاد در کشور/ وجود 3 میلیون زن سرپرست خانوار در کشور/ 15 میلیون و 200 هزار پرونده قضایی در کشور/ ورودی زندان‌های کشور 459 هزار و 666 نفر/ 17 هزار نفر در تصادفات سالانه فوت می کنند و ...  در حالی که ورود زندانیها در سال ۵۸ این میزان ۱۰ نفر به ازای هر ساعت بود.

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران با اشاره به اینکه در طول ۴۰ سال گذشته استراتژی‌های درستی برای مدیریت اجتماعی در کشور اتخاذ نشده است، اظهار کرد: حوزه اجتماعی با رویکرد اجتماعی قابل حل است و باید نگاه‌های سیاسی و امنیتی را در این حوزه کنار گذاشت.

راه درست و معالجه جامعه  اینست نه گرایش به فرهنگ غربی که اگر خوب بود و جواب میداد برای جامعه ما  عزیزانی که می رفتندو می آمدند حداقل خودشان عامل میشدند به این امر نه اینکه دکتر عزیزمان کروات را زده و تیپ اروپایی هم دارد ولی در معالجه بیماران با سبک جهان سومی و حتی پایین تر از آن عمل میکند (البته این شامل خدمتگزاران صدیق در هر لباس ،شغل ، مقام و منزلتی نمی باشد)و یا تاجر ، بازاری ، کارمند ، کارگر،وکیل و وزیر  و غیره و نه فرهنگ شرقی بلکه بازگشت به هویت اصیل خودما ن فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی آنهم نه به تظاهر و ریا بلکه به واقع و به عمل و اینکه اخر اینکار مرگ و است ،و تازه شروع زندگی جاوید که که تو حالا مختار رضوان اختیار کنی یا حهنم .

این ره که تو میروی به گورستان است (نه عزیزانبه ترکستان و گرجستان و تاجیکستان و ...)

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ حَقَّ تُقَاتِهِ وَلَا تَمُوتُنَّ إِلَّا وَأَنتُم مُّسْلِمُونَ ﴿آل‌عمران: ١٠٢﴾  
اى کسانى که ایمان آورده‌اید، از خدا آن گونه که حق پرواکردن از اوست، پروا کنید؛ و زینهار، جز مسلمان نمیرید
اما این راهی است که که همه مادیر یا زود می بایست انرا طی کنیم با میل یا اکراه فرقی نمیکند .
تا کی گریزی از اجل دون کش کشانت میبرند   انالله انا الیه راجعونت میبرند.
Image result for ‫حدیث ارزوی مرگ‬‎
وَجَاءَتْ سَکْرَةُ الْمَوْتِ بِالْحَقِّ ذَٰلِکَ مَا کُنتَ مِنْهُ تَحِیدُ ﴿ق: ١٩﴾  
و سکرات مرگ، به راستى در رسید؛ این همان است که از آن مى‌گریختى؛
در جامعه امروز بعلت دور شدن از معنویات و اخلاقیات و درگیر شدن در تکنولوژی و یا حب دنیا حتی در اقشار کم درآمد جامعه ذکر مرگ از یادت رفته وآنچه که اصطلاحا بین عوام رایج است و افراد را بیشتر درگیر کرده زندگی کردن است نه چگونه زندگی کردن بلکه به هرقیمتی و به هروسیله ای .
در جامعه ای که اگر به پزشکانش بگویید این چه طرز طبابت است بهشان برمیخورد و یا پرستارانش یک جور ،تاجران و بازاریانش یک فرم و کارگران،مسئولین و کارگزارانش ،کارکنانش و....هرکدام انجام وظیفه درست را براساس معیارهای اخلاقی و انسانی به باده فراموشی سپرده اند (اکثریت جامعه )و فقط کسب درآمد به هر قیمتی همه حاجات آنان است ،خوب این نشان میدهد که این جامعه از خداو اصل واقعی یعنی یاد مرگ و سکرات آن  خیلی فاصله گرفته اند.
عده ای در آخرالزمان بدلیل شدت اوضاع و احوال زمانه حال از اقتصادی گرفته تا اجتماعی و،سیاسی و فرهنگی (ظلم و جور زمانه و رفتار حاکمان و مردمان آن روزو رفتارشان)آرزوی مرگ میکنند و این در حدیثی رسیده که نزدیک به این مطلب مردم از کنار قبرها رد میشوند  آرزو میکنند ایکاش بجای آن مرده درون قبر بودند .
رسول خدا(ص) می فرماید: سوگند به آن که جانم در دست اوست، دنیا به پایان نمی رسد تا آن زمانی فرارسد که مردم به هنگام عبور از گورستان، خود را روی قبر انداخته، می گوید: ای کاش من به جای صاحب این قبر بودم. درحالی که مشکل او بدهکاری نیست، بلکه گرفتاری و فشار روزگار و ظلم و جور است.
خوب بل واقع چنین نیست چون فردی که چنین آرزوی میکند از دو حالت خارج نیست یا خیلی انسان درستکار و زاهد و خالی از حب دنیا است که لوزمی ندارد چنین آرزوی کند چون او خود را به خداوند سپرده و آرزوی نمیکند مگر انکه بدانند خداوند آنرا برایش واجب کرده ،پس اگر شخص فردی گناهکار باشد قطعا این آرزوی دروغی است مثل ذکر این آبه کریمه:
(قُلْ یا أَیهَا الَّذینَ هادُوا إِنْ زَعَمْتُمْ أَنَّکُمْ أَوْلِیاءُ لِلَّهِ مِنْ دُونِ النَّاسِ فَتَمَنَّوُا الْمَوْتَ إِنْ کُنْتُمْ صادِقین: بگو: «اى کسانى که یهودى شده‏ اید، اگر پندارید که شما دوستان خدایید نه مردم دیگر، پس اگر راست مى‏گویید درخواست مرگ کنید.)( الجمعة :  6)
امروز آرزوی طول عمر نه برای خدمت به خلق خدا و تقرب و رسیدن به کمال برای برای رسیدن به کیف بالاتر از آنچه تا کنون حاصل شده و سر و ته آنهم معلوم است از چه راهی و چطور فقط ماندن انسان بر گناهانش می افزاید و هرروز بر باری که می بایست ببرد افزوده شده ، وگرنه طول عمر خوب است مشروط به اینکه منشاءخیر برای خود و دیگران و همنوعانش باشید .
مرگ
قُلْ یَتَوَفَّاکُم مَّلَکُ الْمَوْتِ الَّذِی وُکِّلَ بِکُمْ ثُمَّ إِلَىٰ رَبِّکُمْ تُرْجَعُونَ ﴿السجدة: ١١﴾  
بگو: «فرشته مرگى که بر شما گمارده شده، جانتان را مى‌ستاند، آنگاه به سوى پروردگارتان بازگردانیده مى‌شوید.

در روایتی بیان شده است که پیامبر اعظم به دیدار مریضی رفتند که از شدت بیماری آرزوی مرگ می کرد، رسول خدا در جواب او فرمود:

( آرزوی مرگ نداشته باش، زیرا اگر تو آدم خوب و نیکو کاری باشی با طولانی تر شدن عمرت بر کارهای نیک شما افزوده می شود و اگر آدم بدی باشی با تأخیر افتادن مرگت، چه بسا دچار عتاب شوی(یعنی یا توبه کنی و یا کفاره گناهانت را پس بدهی )(وسائل الشیعه، ، ج2، ص449 )

زندگی رنج دارد سختی دارد ،خوش و زیبایی هم زیاد دارد ، سختی ها به زودی جایشان را به آسایش و راحتی می دهند ، و تنها چیزی که ما را به آن ها نزدیک می کند صبر است. خداوند متعال در قرآن فرموده است«همانا بعد از سختی آسانی است». پس به وعده خدا دل بسپاریم و خوش باشیم و آرزوی مرگ این کار بیهوده را کنار بگذاریم که هر آن بر سرمان می بارد و ما را با خود به سرای باقی می برد و دستمان برای همیشه از دنیا کوتاه می ماند.

اما تقاضای طول عمر و مرگ در جامعه ای که متوجه به اخلاقیات باشد دارای بعد مفهومی و معنایی است ،در غیر اینصورت وقتی ریا،نفاق،دروغگویی،ربا،احتکار،گرانی،کم فروشی ،خیانت به اموال و بیت المال مسلمین و....شیوع پیداکند انوقت واعظان هر چه بخوانند و بگویند بیشتر شبیه شعر است و لالایی است.به هر حال در بدترین شرایط هم بایست امیدوار بود و آرزوی جبران مافات از خداوند خواست .

 

همچنین در روایتی دیگر افرادی را که آرزوی مرگ می کنند را سرزنش کرده ،می فرمایند:

«لا تَمَنَّ المَوت فَإِن کُنتَ مِن أَهلِ الجَنَّه فَالبَقاءُ خَیرٌ لَک وَ إِن کُنتَ مِن اَهلِ النّار فَما یعجِلُکَ إِلَیها:چرا درخواست مرگ می‏کنی؟ اگر اهل بهشت باشی بمانی بهتر است، (چون کارهای نیک بیشتری انجام می دهی )امّا اگر اهل آتش باشی، چرا برای رفتن به جهنّم شتاب می‏کنی؟(کنز العمال، ج15، ص553)  

رسولُ اللّه‏ِ صلى‏ الله‏ علیه‏ و‏ آله : لا یَتَمنّى أحَدُکُمُ المَوتَ لِضُرٍّنَزَلَ بهِ ، فإن کانَ ولابُدَّ فاعِلاً فلْیَقُل: اللّهُمّ أحیِنی ما کانَتِ الحَیاةُ خَیرا لی ، وتَوَفَّنی إذا کانَتِ الوَفاةُ خَیرا لی (الترغیب والترهیب : 4/257/54) ؛ پیامبر خدا صلى‏ الله‏ علیه‏ و‏ آله فرمود : هیچ یک از شما به خاطر گزندى که به او مى‏رسد ، مرگ را آرزو نکند؛ و اگر ناچار به این کار شد، بگوید : بار خدایا! تا زمانى که زندگى براى من بهتر است مرا زنده بدار و هرگاه مرگ برایم بهتر بود، مرا بمیران.

الإمامُ الکاظمُ علیه ‏السلام ـ لِرجُلٍ یَتَمَنّى المَوتَ ـ : هل بینَکَ وبینَ اللّه‏ِ قَرابَةٌ یُحابیکَ لَها ؟ قالَ :لا . قالَ : فهَل لکَ حَسَناتٌ قَدَّمتَها تَزیدُ على سَیّئاتِکَ؟ قالَ : لا . قالَ : فأنتَ إذا تَتَمنّى هَلاکَ الأبَدِ ! (کشف الغمّة : 3/42 .)

کشف الغمّه : امام کاظم علیه ‏السلام به مردى که آرزوى مرگ مى‏کرد فرمود: آیا میان تو و خداوند خویشاوندى‏اى است که به خاطر آن تو را کمک رساند؟ عرض کرد : خیر. فرمود : آیا خوبى‏هایى که بر بدى‏هایت فزونى داشته باشد پیش فرستاده‏اى؟ عرض کرد : خیر. فرمود : پس، در این صورت تو هلاکت ابدى را آرزو مى‏کنى !

اما یک نکته مهم اینست اگر انسان با عشق فرج زندگی کند و هروزش را با این امید سپری کند و یقین به حضور و ظهور داشته باشد نه تنها آرزوی طول عمر میکند بلکه از سختیها همچون آهن داغدیده عبور میکند و تمام هم و غمش را برای اصلاح کار خلق خدا میگذارد و البته تربیت نفس خود را اهم بر هر چیزی می داند ،آنوقت تو دیگر در جامعه شاهد اینهم افسردگی و یا ریاکاری نخواهی بود بلکه جامعه هدفمند یا بایستی به قانون احترام بگذارد و بر اساس آن حرکت کند مثل جامعه های پیشرفته (البته این به این معنی نیست که در انجا بی عدالتی ،فقر،خیانت و.....نیست بلکه کمتر و کنترل شده است زیرا قانون حرف اول و آخر را میزند و اکثریت انسانها ائم و قائل به قانون خود را میدانند تا خداوند و ملائکه کاتب)و یا بایستی بر اساس سنت رسول گرامی و فرامین قرآن حرکت کند .


Image result for ‫حدیث ارزوی مرگ‬‎

ووای بر جامعی که نه این راداشته باشد (قانون)و نه آنرا (وجدان و عمل به فرامین الهی ).آنوقت قاچاق دارو یا احتکار آن و یا بازی کردن با جان بیماران و مردم بیگناه در قاموست هیچ گناهی محسوب نشده و تو راحت به امورات خود مشغولی .اختلاس نه یک دزدی بلکه اختلاس است یک کار شیک که گویی نه آخرتی هست و نه قانونی و مجری برای فریادرسی به حقوق بی پناهان.و عرض میکنم آرزئی مرگ نکنید بلکه آرزوی آدم بودن و اصل بودن به درگاه خدارا داشته باشید.

روایتی است قریب به ای مطلب که شخصی به نزد امام معصوم ع آمد و عرض کرد یابن رسول الله من فقیرم و بی چیز و بدبخت مرا یاری فرمایید .آن امام همام فرمودند ایا مارا دوست داری و محبیت ما را داری .سائل عرض کرد بلی یاین رسول الله خیل یزیاد .امام فرمودند آیا به فرض با چند هزار درهم اگر بدهم آنرا عوض میکنی .سائل عرض کرد هرگز ،هرگز محبیت شما را با هیچ چیز در دنیا عوض نمیکنم .امام ع فرمودند پس چرا خود را فقیر میدانی .

عزیزان ما هم مدعی این هستیم که دوستداران اهل بیت علیهم السلام هستیم نبایستی وضعما ن این باشد که هست حالا چه از طرف مردم چه از  طرف کارگزاران و حاکمان .ما صاحب داریم وای برما که اگر قدر این امام را ندانیم آنوقت حق داریم که آرزوی مرگ کنیم چون خیلی زودتر از اینها مرده ایم.والسلام


رسول خدا(ص) به من فرمود:

«شبی که مرا به آسمان ها بردند، قصرهایی دیدم که از یاقوت سرخ، زبرجد سبز، درّ و مرجان و طلای خالص بود، کاه گل آنها از مشک خوشبو، خاکش از زعفران، و دارای میوه، نخل خرما و انار، حوریه، زن های زیبا و نهرهای شیر و عسل که بر روی درّ و جواهر می گذشت ـ در کنار آن دو نهر، خیمه ها و غرفه هایی بنا شده، بودند و در آنها خدمتکارها و پسرانی بودند، و فرش هایش از استبرق، سندس و حریر بود و طناب هایی در آنها بود. گفتم: ای حبیب من جبرئیل، این قصرها از آن کیست، و قصة آنها چیست؟ جبرئیل گفت: این قصرها و آنچه در آن است و چندین برابر آن مخصوص شیعیان برادرت و جانشین تو پس از تو بر امّت، علی است. ایشان را در آخر الزمان به نامی که دیگران را آزار دهد، بخوانند. آنها را رافضه (واگذارندگان) خوانند، در صورتی که این نام برای آنان زینت است، زیرا ایشان باطل را واگذارده و به حق چنگ زده اند، و سواد اعظم اینانند. اینها مخصوص شیعیان فرزندت حسن، پس از او، برای شیعیان برادرش حسین، پس از او، برای شیعیان فرزندش علی بن الحسین، بعد از او، برای شیعیان فرزندش محمد بن علی، پس از او، مخصوص شیعیان فرزندش جعفر بن محمد، پس از او، برای شیعیان فرزندش موسی بن جعفر، پس از او برای شیعیان فرزندش علی بن موسی، بعد از او، برای شیعیان فرزندش محمد بن علی بعد از او؛ و برای شیعیان فرزندش علی بن محمد، پس از او برای شیعیانش فرزندش حسن بن علی پس از او، و برای شیعیان فرزندش محمدِ مهدی پس از اوست. ای محمد اینان امامان پس از تو، نشانه های هدایت و چراغ های روشن در تاریکی ها هستند. شیعیانشان ـ تمامی ـ فرزندان تو هستند، و دوستداران آنها پیروان حق و دوستان خدا و رسولند، که باطل را واگذارده و از آن دوری کرده اند، و آهنگ حق نموده و از آن پیروی کرده اند، آنها را در زمان زندگی شان دوست داشته و پس از مرگشان زیارت کنند. در صدد یاری آنهایند و به دوستی آنها اعتماد کنند. رحمت خدا بر ایشان باد زیرا او آمرزنده و مهربان است»