إِلَهِي عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفَاءُ وَ انْكَشَفَ الْغِطَاءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجَاءُ وَ ضَاقَتِ الْأَرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمَاءُ وَ أَنْتَ الْمُسْتَعَانُ وَ إِلَيْكَ الْمُشْتَكَى وَ عَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِ وَ الرَّخَاءِ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ أُولِي الْأَمْرِ الَّذِينَ فَرَضْتَ عَلَيْنَا طَاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنَا بِذَلِكَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنَّا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عَاجِلاً قَرِيباً كَلَمْحِ الْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ يَا مُحَمَّدُ يَا عَلِيُّ يَا عَلِيُّ يَا مُحَمَّدُ اكْفِيَانِي فَإِنَّكُمَا كَافِيَانِ وَ انْصُرَانِي فَإِنَّكُمَا نَاصِرَانِ يَا مَوْلانَا يَا صَاحِبَ الزَّمَانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ أَدْرِكْنِي أَدْرِكْنِي أَدْرِكْنِي السَّاعَةَ السَّاعَةَ السَّاعَةَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِينَ یان چاپ -->
بسللیم

وبلاگ معرفت الله

لطفا به سایت اصلی ما مراجعه فرمایید www.marefatallah.com

وبلاگ معرفت الله

مراجعه کنندگان محترم شما می توانید به سایت ما به آدرس www.marefatallah.com مراجعه فرمایید ضمنا انشاءالله تا یکماه اینده سایت فوق با 1300 موضوع تکمیل خواهد شد.
آنچه ما را به سر منزل منظور که همانا رسیدن به معرفت الله است می رساند
بی دلی در همه احوال خدا با او بود اونمی دید و زدور خدایا میکرد
گوهری که از کون و مکان بیرون بود طلب از گمشدگان لب دریا میکرد
آدرس ایمیل :alimohammadzadeh1344@yahoo.com
موضاعات این وبلاگ غبارتند از عرفان و اخلاق ، گناه و توبه ، خدا سنجیده ، شیطان و شیطان پرستی ، تشرفات به محضر امام الزمان عج ، آخرالزمان ، لقمه های حلال ،چشم برزخی ، طی الارض ، قبل از ظهور ،ظاهر ، دنیا بعد از ظهور ،صالحان ، ابدال ، اوتاد ، قطب ، مراقبه ،خودپرستی ، هوای نفس ،شهوت پرستی ،تزکیه نفس ، تقوا ،اولیای خدا ،اذکار اللهی ،انجلیستها، انجیل، تورات، زندگی پیامبران،مکاشفه........

Image result for ‫ایت الله سیستانی‬‎ Image result for ‫ایت الله بهجت‬‎ Image result for ‫علامه قاضی‬‎ Image result for ‫علامه قاضی‬‎ Image result for ‫مرحوم هاشم حداد‬‎ Image result for ‫مرحوم هاشم حداد‬‎
آخرین نظرات

 

 

 

 

 

 

قبل از ورود به فرمایشان حضرت آیت الله متذکر میگردم بعد از چهل سال  در ابتدای راه قرار گرفتیم تمام صنایع خودرو سازی ایران با وجود انحصاری بودن بازار و عدم شرایط برابر برای رقابت عادلانه  و سود چند صد درصدی خودروهای داخلی با این کیفیت پایین و غیر ایمنی بودن و غیره می بینیم که اکثرا ورشکسته و به کمک دولت در تمام زمانها نیاز داشته و دارند و یا سایر صنایع تولیدی کشور که با سود چند ده و چند صد درصدی بازهم ورشکسته و در حال رکود اقتصادی هستیم  ولی علت اصلی کجاست چرا بانکهای ایران که بالاترین نرخ بهره در جهان را دارند ورشکسته هستند چون بر خلاف آیات کریمه قرآن عمل کردیم وای بر ربا دهندگان و خورندگان،وای بر کم فروشان ،وای بر گرانفروشان وای بر احتکار کنندگان و......تا زمانیکه به اصل خود و به فرامین قرآن و سنت رسول ص  برگشت نکنیم و این رجوع انجام نشود قطعا می بایست منتظر عذاب الهی باشیم امروز بدلیل عدم امر بمعروف و نهی از منکر در چهل سالگی انقلاب با انواع گناهان کبیره در بالاترین  ترین حد خود روبرو هستیم و شاید هر انچه از گناهان که تصورش هم غیر ممکن است در جامعه ما وجود دارد و سرور آنها دروغ است که در جامعه ما بیداد میکند :وای بر مکذبین

حال اگر در ابتدای کار با اختلاس کنندگان و و مفسدین فی الارض بطور جدی برخورد میشد امروز کشور و جامعه عزیزمان با این هم مشکلات عدیده  روبرو نبود و خدا میداند تنها و تنها علت آن سکوت بزرگان ما در قبال مواردی  همچون ربا و اختلاس و غیره  می باشد .عذاب الهی برای هر امتی زمانی معین دارد و اگر خودمان را اصلاح نکنیم و نخواهیم چنین کنیم دیر یا زود باید منتظر عواقب ناگوار اثرات سوءاین گناهان در جامعه باشیم .و یادمان باشد ربا  سر منشاء زنا ،ریا،دروغ ،اختلاس ،رشوه ،بی بند و باری و فحشا،و سایر منکرات است .ربا اختلاس می آورد ،رشوه و فساد سیستماتیک در دستگاهها را بدنبال خود می آورد.اگر امروز حضرت عج تشریف بیاورند جددا کارنامه قابل قبول ما برای ایشان چه خواهد بود .حجابمان،عبادتمان،خیانت به بیت المالمان و.....

آیت‌الله جوادی‌آملی: دلیل فلج و ناکارآمد بودن اقتصاد کشور وجود بانک‌های ربوی است/ این در حکم محاربه با خداست.

حقوق کارمندان بانکهای ربوی حرام است

ملت بدون ثروت مادی فقیر بوده و ستون فقرات او شکسته است؛ اکنون این ثروتها در بانکهای ربوی جمع آوری شده / اگر این کشور (امریکا) از گزینه نظامی سخن به میان می آورد برای برخی افراد مهم است در صورتی که اگر خداوند بگوید گزینه نظامی روی میز قرآن است به آن توجه نمی کنند / حقوق کارمندان بانکهای ربوی حرام است زیرا حقوق حلال در برابر کار حلال گرفته می شود.[1]

با کلاه شرعی، حلال حرام نمی شود

(عملکرد) بانکهای ربوی، که منجر به ورشکستگی و پایین آمدن تولید می شود، حرام است و با کلاه شرعی، حلال حرام نمی شود و مع الاسف هم می خواهیم کشور امام زمان باشد و طلاق و اعتیاد در آن نباشد، آن را که نباید باور کنیم، باور می کنیم، ولی این را که باید باور کنیم باور نمی کنیم و توقع داریم خدا باران برای ما بفرستد. البته همین مقدار باران هم به برکت شهدا و قطع نخاعی ها و اعتکافی ها و. .. است. / هیچ باور نداریم که ربا یعنی جنگ با خداوند ولی گزینه نظامی دشمن را خدا از ما رفع بلا خواهد کرد؛ فرمود ما عقب نمی افتیم که فکر کنید شما جلو خواهید افتاد[2]

بانکها باید اصلاح شود

عده ای بیکار هستند و عده ای نمی دانند ثروتهای بانک را کجا به کار ببرند، در این بخش بانکها باید اصلاح شود.[3]

ثروت نباید فقط در دست عده معدودی از آحاد جامعه در حبس باشد

«مال» در اسلام حکم خون در بدن را دارد که باید به گونه ای متناسب در تمامی اندامها جریان داشته باشد؛ این در حالی است که در نظام سرمایه داری تکاثر ثروت در دست گروه خاصی قرار دارد و در نظامهای سوسیالیستی نیز ارزشهای والای اسلامی از منظر تداول ثروت در دست عموم مردم رعایت نمی شود / خداوند در آیه شریفه می فرماید: «کی لا یکون دولهً بین الاغنیاء منکم» یعنی ثروت نباید فقط در دست عده معدودی از آحاد جامعه در حبس باشد. بانکها نیز نباید عامل حبس ثروت در دست عده معدودی از افراد جامعه باشند / بیان حرمت شدید ربا در اسلام و قرآن / در شرایطی که مردم در کسب و کار خود به ویژه در زمان تحریم در حالت مساعد و سودآوری نیستند، بانکها نباید نسبت به این وضعیت بی توجه بوده و صرفاً به فکر سودآوری خود باشند و باید طبق شرع مقدس در سود و زیان مشارکت با مشتری شریک باشند.[4]

 (ربا) جنگ با خداوند است

پیش از انقلاب در راهپیمایی‎ها، روحانیان جلو بودند. مردم سه جا را آتش می‎زدند، یکی شراب‎فروشی‎ها، یکی بانکها و سینماها را آتش می‎زدند، بعد از انقلاب شراب‎فروشی‎ها سه قسم شد، یک عده واقعاً توبه کردند، یک عده فرار کردند و یک عده رفتند در زیرزمین، بعد از انقلاب سینماها سه قسم شدند، یک عده واقعاً توبه کردند، یک عده هم فرار کردند و یک عده هم رفتند به دنبال کنسرت‎های زیرزمینی، بانکها اما همچنان باقی ماندند و رباخواری دارند، ما واقعاً حرف خدا را باور نکردیم / این آمریکا هیچ غلطی نمی‎تواند بکند، تعارف هم ندارد، با این‎که فرهنگ ما فرهنگ شهادت است اما تا آمریکا گزینه نظامی را مطرح می‎کند، برخی از وی حساب می‎برند، قرآن می‎فرماید گزینه نظامی روی میز قرآن من است، ما باور نکردیم / ما دلمان می‎خواهد اقتصاد مقاومتی درست بکنیم، این فقط با سفارش و توصیه که حل نمی‎شود؛ این(ربا) جنگ با خداوند است، الآن این پولی که شما می‎گذارید می‎گویند چه تحریم باشد، چه نباشد، چه تورم باشد و چه تورم نباشد، می‎گویند سود دارد و سود علی‎الحساب دارد.[5]

خداوند صریحاً در قرآن فرمود گزینه نظامی من در مقابل ربا روی میز است

در مقابل آن دشمن بیرونی که کاری هم از او ساخته نیست یک دشمن درونی نیز وجود دارد و آن غده سرطانی رباست. خداوند صریحاً در قرآن فرمود گزینه نظامی من در مقابل ربا روی میز است. ربا این چنین است اما بسیاری این را باور نکردند.[6]

اقتصاد جاهلی در محدوده ربا دور می زند

خدیجه (س) فرهنگ عقلانیت را در فضای جاهلی پیاده کرد. آنها چون جاهل بودند، اقتصادشان هم جاهلی بود و اقتصاد جاهلی در محدوده ربا دور می زند. بارها عرض کرده ام که از آمریکا و دشمنان کاری برنمی آید و در جریان جنگ تحمیلی و. .. دیدیم، آنها نخواهد توانست کاری بکنند، اما همین آدم بی عرضه اگر بگوید گزینه نظامی روی میز من است، خیلی ها حساب می برند، ولی اگر خداوند بگوید ربا حرب با من است، کسی تکان نمی خورد و این فرهنگ جاهلی است / وی تأکید کرد: الآن هم باید با تأسی از آن حضرت، بانکهای ربوی را تحریم کنیم و اگر می خواهیم این مادر از ما راضی شود باید مسیر او را برویم، زیرا این جزو حقوق ایشان بر گردن ماست.[7]

ربا را دیگران تیزهوشی و زیرکی می‎دانند و قرآن آن را کار مخبطانه عنوان می‎کند

اگر کسی مورد تحریم قرار گرفت و مقروض شد، بر حاکم اسلامی است که این قرض را ادا کند/ ربا را دیگران تیزهوشی و زیرکی می‎دانند و قرآن آن را کار مخبطانه عنوان می‎کند، درصورت عمل به قرآن ما نه کارتن‎خواب خواهیم داشت و نه فقیر خواهیم داشت و نه دیگر زندانهای ما پر خواهد بود.[8]

الگوی ما در جامعه اسلامی حکومت حضرت امیر(ع) است

الگوی ما در جامعه اسلامی حکومت حضرت امیر(ع) است که با تازیانه در بازار حاضر می شدند و هشدار می دادند تا بازار از آسیبهایی مانند احتکار، گرانفروشی و ربا محفوظ بماند.[9]

ربا یک غده سرطانی است که از غرب به شرق آمده است

پول و ثروت در مکتب اسلام عامل قوام، قیام و ایستادگی یک ملت معرفی شده است؛ در قرآن کریم از کسی که مال ندارد به فقیر تعبیر شده است، فقیر غیر از گداست؛ فقیر یعنی کسی که ستون فقراتش شکسته است / قرآن کریم راجع به کار بانکها فرمود، پول مانند خانه نیست که بشود آن را اجاره داد، قرآن کسی را که بخواهد از راه ربا کسب درآمد کند دیوانه می داند، زیرا این شخص در حقیقت دارد خون مردم را می خورد / ربا یک غده سرطانی است که از غرب به شرق آمده است، و باید جلو این غده را با ترویج قرض الحسنه ها گرفت / کشوری مانند آمریکا که بدون پشتوانه، پول خلق می کند به اقتصاد همه کشورها ضربه می زند، کشوری که پول خود را به کشورهای دیگر تحمیل می کند و آنها را وادار می کند تنها با دلار معاملات خود را انجام دهند، در حال ظلم و ستمگری است ولی این، تنها گوشه ای از جنایات آمریکا بر علیه بشریت است.[10]

اقتصاد مقاومتی راه علمی دارد و با بانک ربوی نمی توان آن را محقق کرد

  اقتصاد مقاومتی راه علمی دارد و با بانک ربوی نمی توان آن را محقق کرد؛ نخستین کار این است که غده بانک های ربوی درمان شود. / اقتصاد و تولید با این بانک ها سامان نمی گیرد و باید فکری جدی در این زمینه شود.[11]

مرجع تقلید شیعیان گفت: دلیل فلج و ناکارآمد بودن اقتصاد کشور وجود بانک‌های ربوی است، این بانک‌ها در حکم محاربه با خدا هستند چراکه تولید کالا با سرمایه‌ای انجام می‌شود که ربوی است و این مسئله در حکم محاربه با خداست.

به گزارش تسنیم، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی ظهر امروز در جلسه درس تفسیر قرآن کریم که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با تأکید بر اینکه انسان نباید هیچ‌گاه زیر بار سلطه استکبار و استعمار برود، اظهار داشت: در طول تاریخ نیز در برابر ائمه(ع) عده‌ای می‌ایستادند در حالی که انبیا و اولیای الهی به‌منظور هدایت بشر به رسالت رسیده‌اند.

وی با تأکید بر بندگی خداوند و تسلیم محض بودن در برابر خالق یکتا گفت: انبیا و فرستادگان خداوند با تزکیه و تعلیم مردم را به مسیر حق هدایت می‌کردند، و سعی در دور کردن آن‌ها از شرک و نفاق داشتند و این در حالی است که شرک همچون غده بدخیمی در جان و روح عده‌ای ریشه دوانده و آلوده به آن هستند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به نام‌گذاری امسال تحت عنوان حمایت از تولید کالای ایرانی ابراز کرد: دلیل فلج و ناکارآمد بودن اقتصاد کشور وجود بانک‌های ربوی است، این بانک‌ها در حکم محاربه با خدا هستند چراکه تولید کالا با سرمایه‌ای انجام می‌شود که ربوی است و این مسئله در حکم محاربه با خدا است.

آیت‌الله جوادی آملی خاطرنشان کرد: درست است که پاک‌کننده نجاسات آب است اما سرمایه‌ای که از مال حرام انباشته شده باشد با آب پاک نمی‌شود و آب پاک‌کننده مال نجس نیست همان‌گونه که ربا، قمار و شرک را آب پاک نمی‌کند.

وی همه موجودات عالم را تسبیح‌گوی خداوند خواند و افزود: این موجودات همچون سربازی آماده و گوش‌به‌فرمان خالق یکتا بوده و هستند ما نیز باید سعی و تلاش کنیم با عالم هستی هم‌زبان باشیم

فقیر به آن ملّتی می‌گویند که ستون فقراتش شکسته است، زیرا عامل قیام که ثروت است آن را از دست داد و از آن بهره صحیح نبرد.

آیت‌الله جوادی آملی در پیامی به همایش الگوی بازار اسلامی گفت: عناصر محوری اقتصاد را قرآن کریم در چند آیه بیان کرده است؛ اولاً مال را به‌منزله ستون فقرات یک ملّت و جامعه معرفی کرد. دیگر این‌که ثروت مملکت را به دست سفیهان نسپارید؛ زیرا ثروت مملکت عامل قیام و استقامت و پایداری یک ملّت است. اگر سفیه ستون فقرات یک ملّت را به دست بگیرد، این ستون را می‌شکند و این ملّت را زمین‌گیر می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی همایش، او افزود: عنصر دوم آن است که اگر این ستون محفوظ نماند و در اثر ربا و مانند آن آسیب ببیند، این ملّت فقیر می‌شود. فقیر به معنای گدا نیست. این «فعیل» به معنای مفعول؛ نظیر «قتیل» به معنای مقتول، فقیر به آن ملّتی می‌گویند که ستون فقراتش شکسته است، زیرا عامل قیام که ثروت است آن را از دست داد و از آن بهره صحیح نبرد.

آیت‌الله جوادی آملی ادامه داد: عنصر سوم آن است که ملتی که ستون فقراتش شکسته است، قدرت قیام ندارد؛ چه رسد به مقاومت و اقتصاد مقاومتی. آیه سوره «نساء» این است که مال عامل قیام است؛ ملّتی که عامل قیام ندارد، یک ملّت ویلچری است.

وی همچنین گفت: عنصر چهارم آن است که در سوره «حشر» مشخص کرد؛ فرمود این ثروت نه باید در دست دولت باشد، نه باید در بخش خصوصی باشد و نه باید در بخش خصولتی باشد؛ بلکه باید در بخش عمومی باشد؛ یعنی برای توده مردم میسور باشد که از مال مملکت برای تأمین معاش خودشان زندگی آبرومندانه داشته باشند. البته هرکسی به‌اندازه استعداد اقتصادی خود، قدرت و ادراک و فهم اقتصادی خود، تلاش و کوشش اقتصادی خود سهم بیش‌تری می‌برد.

پی نوشت

[1] 11 فروردین 95

[2]  2 اردیبهشت 95

[3] 12 خرداد 95

[4] 28 تیر 95

[5] 5 آبان 95

[6] 25 آذر 95

[7] 2 دی 95

[8] 13 دی 95

[9] 25 بهمن 95

[10] 9 اسفند 95

[11] 6 فروردین 95