إِلَهِي عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفَاءُ وَ انْكَشَفَ الْغِطَاءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجَاءُ وَ ضَاقَتِ الْأَرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمَاءُ وَ أَنْتَ الْمُسْتَعَانُ وَ إِلَيْكَ الْمُشْتَكَى وَ عَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِ وَ الرَّخَاءِ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ أُولِي الْأَمْرِ الَّذِينَ فَرَضْتَ عَلَيْنَا طَاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنَا بِذَلِكَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنَّا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عَاجِلاً قَرِيباً كَلَمْحِ الْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ يَا مُحَمَّدُ يَا عَلِيُّ يَا عَلِيُّ يَا مُحَمَّدُ اكْفِيَانِي فَإِنَّكُمَا كَافِيَانِ وَ انْصُرَانِي فَإِنَّكُمَا نَاصِرَانِ يَا مَوْلانَا يَا صَاحِبَ الزَّمَانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ أَدْرِكْنِي أَدْرِكْنِي أَدْرِكْنِي السَّاعَةَ السَّاعَةَ السَّاعَةَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِينَ نتیجه تصویری برای عکس ماه رمضان پیامبر صلى الله علیه و آله فرمودند: ماه رمضان، ماه خداست و آن ماهى است كه خداوند در آن حسنات را مى‏افزاید و گناهان را پاك مى‏كند و آن ماه بركت است.

وبلاگ معرفت الله

لطفا به سایت اصلی ما مراجعه فرمایید www.marefatallah.com
بسللیم

وبلاگ معرفت الله

لطفا به سایت اصلی ما مراجعه فرمایید www.marefatallah.com

وبلاگ معرفت الله

مراجعه کنندگان محترم شما می توانید به سایت ما به آدرس www.marefatallah.com مراجعه فرمایید ضمنا انشاءالله تا یکماه اینده سایت فوق با 1300 موضوع تکمیل خواهد شد.
آنچه ما را به سر منزل منظور که همانا رسیدن به معرفت الله است می رساند
بی دلی در همه احوال خدا با او بود اونمی دید و زدور خدایا میکرد
گوهری که از کون و مکان بیرون بود طلب از گمشدگان لب دریا میکرد
آدرس ایمیل :alimohammadzadeh1344@yahoo.com
موضاعات این وبلاگ غبارتند از عرفان و اخلاق ، گناه و توبه ، خدا سنجیده ، شیطان و شیطان پرستی ، تشرفات به محضر امام الزمان عج ، آخرالزمان ، لقمه های حلال ،چشم برزخی ، طی الارض ، قبل از ظهور ،ظاهر ، دنیا بعد از ظهور ،صالحان ، ابدال ، اوتاد ، قطب ، مراقبه ،خودپرستی ، هوای نفس ،شهوت پرستی ،تزکیه نفس ، تقوا ،اولیای خدا ،اذکار اللهی ،انجلیستها، انجیل، تورات، زندگی پیامبران،مکاشفه........

Image result for ‫ایت الله سیستانی‬‎ Image result for ‫ایت الله بهجت‬‎ Image result for ‫علامه قاضی‬‎ Image result for ‫علامه قاضی‬‎ Image result for ‫مرحوم هاشم حداد‬‎ Image result for ‫مرحوم هاشم حداد‬‎
آخرین نظرات

پیروی از فتنه ها به استناد روایات

سه شنبه, ۱۲ دی ۱۳۹۶، ۰۶:۵۸ ق.ظ


حضرت باقر علیه السلام فرمود:

«بپرهیز از خروج کنندگان از ما پس به تحقیق که ایشان نه بر چیزی هستند و نه به سوی چیزی .(۱)ص ۴۷۲


یعنی: نه برحقند و نه بر رخصت از ما و نه به مقصود نائل می شوند و کاری انجام می دهند و نیز به برید، فرمود:

«بپرهیز از شذاذ آل محمد صلی الله علیه و اله و سلم [2](یعنی، از پاره های متفرق و منفرد)».

و همین را نیز به جابر جعفی فرمود، سپس اضافه کرده فرمود:

«به تحقیق که برای آل محمد صلی الله علیه و اله و سلم و علی علیه السلام یک رایت است و برای دیگران رایات است (یعنی امید پیشرفت و نیل به مقصود برای احدی از علویین نداشته باش، زیرا که برای ایشان در تقدیر خدا یک رایت بیش نیست و آن رایت فتح مهدی علیه السلام است) پس ملازم زمین باش و پیروی مکن از ایشان احدی را ابدا تا اینکه مردی از اولاد حسین علیه السلام را ببینی که با او است عهد پیغمبر صلی الله علیه و اله و سلم و رایت او و سلاح او، زیرا که عهد پیغمبر صلی الله علیه و اله و سلم منتقل شد به علی بن الحسین علیه السلام و بعد از آن در نزد محمد بن علی است (خود آن حضرت) و پس از آن آنچه خداوند بخواهد خواهد کرد، پس همیشه ملازم آنان باش که عهد و رایت و سلاح پیغمبر صلی الله علیه و اله و سلم نزد ایشان است و بپرهیز از آن پراکنده ها از آل محمد که به تو گفتم». [3] .

عمر بن حنظله به حضرت صادق علیه السلام بعد از ذکر پنج علامت حتمی عرض کرد:

«فدای تو شوم اگر یکی از اهل بیت تو پیش از این علامات خروج کند با او خارج شوم؟

فرمود: نه». [4] .

و نیز از آن حضرت در وقتی که رایات سیاه از خراسان حرکت کرده بود با اینکه علیه بنی امیه بود پرسیدند: چه می فرمائی در همراهی با اینها؟

فرمود:ص ۴۷۳
۸

«در خانه های خود بنشیند، پس هر گاه ببینید ما را که بر یک نفر اجتماع کردیم، با سلاح به سوی ما سرعت کنید». [5] .

و نیز فرمود:

«بر شما باد به تقوای خدای وحده لا شریک له و برای جان خود نظر کنید و با نظر باشید، تا اینکه فرمود: به خدا قسم اگر هر یک از شما را دو جان می بود که با یکی مقاتله می کردید و تجربه می آموختید و با دیگری عمل می کردید باکی نبود ولیکن هر یک از شما را یک جان بیش نیست، هر گاه آن یک جان برود پس به خدا قسم که توبه از دست شما رفته، پس شما سزاوارتر هستید به اینکه برای جان خود خیر بینی و خیر اندیشی کنید، پس اگر قیام کننده و دعوت کننده ای بر شما بیاید نظر کنید که بر چه و برای چه خروج می کنید؟ و نگوئید زید بن علی بن الحسین علیه السلام خروج کرد، زیرا که زید مردی بود عالم و راستگو و با صداقت و هم شما را دعوت به نفس خود و پیشوائی خود نکرد، بلکه او شما را دعوت به رضای آل محمد نمود (یعنی هر که را آل محمد صلی الله علیه و اله و سلم راضی شوند) و اگر او غالب می شد هر آینه وفا می کرد به آنچه دعوت کرده بود - تا اینکه فرمود: - کسانی که از ما خروج می کنند به چه چیز دعوت می کنند جز به رضائی آل محمد صلی الله علیه و اله و سلم؟ و ما اکنون شما را شاهد می گیریم که راضی به خروج ایشان نیستیم، آن خروج کنندگان الآن که هنوز هیچکس با او نیست نافرمانی ما می کند وقتی که بیرقها و علمها با او باشد، سزاوارتر خواهد بود که از ما نشنود و نپذیرد». [6] .

از این حدیث شریف ظاهر شد که اگر قیام کننده عالم و صدوق باشد و دعوت به نفس نکند بلکه دعوت به اقامه ی حق و دفع باطل باشد اتباع او جائز است و این همان متابعت مجتهد جامع الشرائط است در عصر غیبت که گفته شد.ص ۴۷۴ 


پس این حدیث که نیز آن حضرت فرمود:

«کل رایة ترفع قبل قیام القائم فصاحبها طاغوت یعبد من دون الله عز و جل»:

هر رایتی که پیش از قیام قائم بلند شود صاحب او طاغوت است که پرستش می شود از غیر خدای عز و جل». [7] .

باید حمل شود بر آن کس که دعوت به خود و پیشوائی خود کند و قیام او برای دنیا باشد نه برای دین، چنانکه شان قیام کنندگان نوعا این است، بلکه رایت در حقیقت گفته می شود بر آنکه قیام برای نفس خود و دعوت به نفس خود باشد (نه صرفا برای دفع ظلم یا دفع باطل) در آن صورت اگر دعوت کننده عالم هم باشد اتباع او جائز نیست.

زیرا که اولا: او موفق به مقصود نمی شود و ثانیا: اگر هم به مقصود برسد باز هم با اهواء مختلفه ی ناس موفق به تمام مقصود نخواهد شد و ثالثا: چون معصوم نیست پس در هر مرتبه از علم و عمل که باشد چون به ریاست رسد باز هم در بسیاری از امور از جهت حفظ مقام و سیاست ناچار است از ارتکاب بعضی و چشم پوشی از بعضی و حبس بعضی و زجر بعضی و همچنین.

پس از این اخبار حکم مطلق رایات معلوم شد و اما رایاتی که در سال ظهور پیدا می شود حکم یک یک در محل خود معلوم شد و معلوم شد که پیروی خراسانی و حسنی و یمانی جائز است و یمانی از همه بهتر است. و السلام علی من اتبع الهدی.ص ۴۷۵


پاورقی


[1] معجم احادیث الامام المهدی علیه السلام: 267:3 ح 793، غیبت نعمانی: ص 129، بحار: 136:52 ب 22 ح 41. 

[2] بحار: 269:52 ب 25 ح 160 به نقل از کتاب «سرور اهل الایمان». 

[3] معجم احادیث الامام المهدی علیه السلام: 21:5 ح 1452، الزام الناصب: 117:2، تفسیر عیاشی: 84:1 ح 117. 

[4] معجم احادیث الامام المهدی علیه السلام: 298:5 ح 1729، روضه کافی: ص 245 ح 483، بحار: 304:52 ب 26 ح 74. 

[5] معجم احادیث الامام المهدی علیه السلام: 465:3 ح 1028، غیبت نعمانی: ص 131، بحار: 52: 139-138 ب 22 ح 44. 

[6] معجم احادیث الامام المهدی علیه السلام: 438:3 ح 993، روضه کافی: ص 210 ح 381، بحار: 52: 302-301 ب 26 ح 67. 

[7] معجم احادیث الامام المهدی علیه السلام: 431:3 ح 988، روضه کافی: ص 234 ح 452، بحار: 143:52 ب 22 ح 58، وسائل الشیعه: 37:11 ب 13 ح 6، اثباة الهداة: 532:3 ب 32 ف 27 ح 461.
  • العبدعلی اکبر

اخرالزمان و شذاذ

حدیث شذاذ

فتنه