وبلاگ معرفت الله

لطفا به سایت اصلی ما مراجعه فرمایید www.marefatallah.com
بسللیم

وبلاگ معرفت الله

لطفا به سایت اصلی ما مراجعه فرمایید www.marefatallah.com

وبلاگ معرفت الله

مراجعه کنندگان محترم شما می توانید به سایت ما به آدرس www.marefatallah.com مراجعه فرمایید ضمنا انشاءالله تا یکماه اینده سایت فوق با 1300 موضوع تکمیل خواهد شد.
آنچه ما را به سر منزل منظور که همانا رسیدن به معرفت الله است می رساند
بی دلی در همه احوال خدا با او بود اونمی دید و زدور خدایا میکرد
گوهری که از کون و مکان بیرون بود طلب از گمشدگان لب دریا میکرد
آدرس ایمیل :alimohammadzadeh1344@yahoo.com
موضاعات این وبلاگ غبارتند از عرفان و اخلاق ، گناه و توبه ، خدا سنجیده ، شیطان و شیطان پرستی ، تشرفات به محضر امام الزمان عج ، آخرالزمان ، لقمه های حلال ،چشم برزخی ، طی الارض ، قبل از ظهور ،ظاهر ، دنیا بعد از ظهور ،صالحان ، ابدال ، اوتاد ، قطب ، مراقبه ،خودپرستی ، هوای نفس ،شهوت پرستی ،تزکیه نفس ، تقوا ،اولیای خدا ،اذکار اللهی ،انجلیستها، انجیل، تورات، زندگی پیامبران،مکاشفه........

آخرین نظرات

زنای ذهنی عامل تولد فرزندان .....

يكشنبه, ۱ اسفند ۱۳۹۵، ۰۲:۱۷ ب.ظ

اگر امروز در بین جوامع اسلامی کسانی بنام گروه های داعش،القاعده،طالبان،جبهه النصرو یا سپاه صحابه و دیگر گروه های الحادی با نگرش بعضا وهابی را شاهد هستیم که کشتار های بیرحمانه ای انجام میدهند که نه با دین اسلام بلکه با تفکرات غیر دینی هم در تضاد است ،این کشتار که فقط در طول تاریخ بشر بندرت اتفاق افتاده و این طرز تفکر محصول زنای ذهنی این افراد و تنفر آنان از امیر المومنین است که در فیلم مزبور سعی شده تا ولو اندک به این موضوع بپردازیم .ضما این مبحث خیلی گسترده تر از آن است که بشود بیان کرد چون عوارض ناشی از این زنای ذهنی در مواردی باعث زنای با نا محرم میگردد .

آنچه در دین بر آن تأکید شده ایجاد رابطه جنسی واقعی و کامجویی در عالم واقع است ولی در دهه های جدید این عصر مدرن ایجاد عالم مجازی برای افراد واسطه تخیل و ساخت شخصیت های مجازی (آواتار) شده در این عالم مجازی امکان پرورش تمام امیال نفس وجود دارد و این از دید طراحان آن پوشیده نبوده است.

یکی از مهمترین ساحت های این عالم مجازی که فوأد افراد را مشغول می کند و از مشاهده خداوند باز می دارد، پرورش تخیل و زنجیر کردن افراد بوسیله آنچه در ذهن خود دارند می باشد و جذابترین موضوع رابطه جنسی بود که زمینه آن به صورت یک غریزه جسمی در همه افراد وجود داشت.

زنای ذهنی، تصور و فکر کردن به امور جنسی و رابطه جنسی با نامحرم است. به لحاظ شرعی خود فکر گناه در امور جنسی به خصوص اگر غیر اختیاری باشد گناه نیست. ولی انسان باید از مقدماتی که باعث این افکار می شود پرهیز کند و در صورت اختیاری بودن چنانچه آثار بیرونی داشته باشد و موجب تحریکات جنسی شود این امور گناه است. فکر و اندیشه گناه، پاکى و صفاى قلب را از بین مى برد و انسان را به ارتکاب آن وا مى دارد.

یامبر اکرم ـ صلی الله علیه و آله ـ فرمود : در مورد رابطه نامشروع برای هر عضوی از آدمی سهمی از زنا است؛ زنای چشم، نگاه کردن، زنای زبان، سخن گفتن و زنای گوش ها، شنیدن حرام است.

لِکُلِ عُضْوٍ مِنِ ابْنِ ادَمَ حَظّاً مِنَ الزِّنا فَالْعَینُ زِناهُ النَّظَرُ وَ لِّسانُ زِناهُ الْکَلامُ وَ‌الأُذُنان زِناهُما السَّمْعُ

همچنین درباره شوخی کردن با نامحرم فرمود : هر کسی با زن نامحرمی شوخی کند برای هر کلمه ای که با او در دنیا سخن گفته، هزار سال در جهنم زندانی می شود.

مَنْ فاکَهَ بِامْرَأَهٍ لا یَمْلِکُها حُبِسَ بِکُلِّ کَلِمَهٍ کَلَّمَها فِی الدُّنیا اَلْفَ عامٍ فِی النّارِ…

حضرت على(ع) فرمود:«من کثر فکره فى المعاصى دعته إلیها؛ کسى که در مورد گناهان زیاد فکر کند، گناهان او را به سوى خود مى کشند». نیز فرمود: «خوض النّاس فى شى‏ءٍ مقدّمه الکائن؛ فرو رفتن و تفکّر در مورد چیزى، سرآغاز وجود و پیدایش آن چیز است». از این رو، حضرت مسیح به پیروان خود فرمود: «موسى بن عمران به شما دستور داد، زنا نکنید؛ اما من به شما سفارش مى کنم، فکر زنا را هم نکنید؛ زیرا کسى که به زنا بیندیشد، مانند کسى است که در اتاق زیبا و رنگ آمیزى شده‏اى، آتش روشن کند. در این صورت، هر چند ممکن است خانه در آتش نسوزد؛ لکن دست کم دود، آن را سیاه و خراب مى کند». در هر صورت، فکر گناه، گناه نیست تا وقتی که انسان خود را به گناه آلوده نکند، حتی اگر مقدمات آن را فراهم کرده باشد، گناهی در نامه او ثبت نمی‏شود. اما فکر واندیشه گناه، پاکی و صفای قلب را از بین می برد. انسان را به ارتکاب آن وا می دارد.

هیچ یک از امیال درونی و تکوینی مثبت و منفی از جمله میل به گناه را نمی­توان از بین برد. آن چه که از دست انسان بر می­آید جلوگیری از طغیان و کنترل آن است. بدین منظور فرد باید به درجه­ای از«معرفت و بینش و ایمان » برسد که آثار وضعی و عملی افعال از جمله گناه را بشناسد. در این زمینه مطالعه کتاب های استاد شهید مطهری بهترین گزینه برای افزایش ایمان و معرفت است. البته اگر به صورت منظم و با برنامه ریزی مطالعاتی همراه باشد، موثر و مفید است. بعد از این ، برای افزایش ایمان و تحکیم پایه های آن افزون بر بالا بردن معرفت و شناخت، اموری باید رعایت شود. از جمله: باور قلبی به این که خداوند همواره ناظر و حاضر است، به یاد مرگ و آخرت بودن، باور این که واجبات دینی برای کمال و ترقی و جهت رسیدن به نعمت های بی پایان خدا مقرر شده و محرّمات به خاطر نجات از بدبختی ممنوع گردیده است، پرهیز از مجالست و هم‏نشینی با اهل دنیا و دور از معنویت، محاسبه نفس، بهره‏ گیری از قرآن کریم و انس با آن، بهره‏ گیری از ائمه هدی (ع) و توسل به آن ها و …. بدیهی است که برای تقویت ایمانتان باید این امور را در خود تقویت نمایید. در پایان توصیه می کنیم خود را ناپاک ندانید، فرد مؤمنی هستید که به هر دلیلی دچار یک رفتار ناپسند گشته‌اید. هیچ‌گاه خودتان را مساوی با رفتار ناشایست خود ندانید. در پیشگاه خداوند عزیز و دوست داشتنی هستید. خالی کردن ذهن از مسائل شهوانی در کنار انجام کارهای خیر و خداپسندانه، شما را در جبران گذشته کمک می کند.قرآن می فرماید: إِنَّ الْحَسَناتِ یُذْهِبْنَ السَّیِّئات‏ البته حسنات و نیکوکاری ها، سیّئات و بدکاری ها را نابود مى‏سازد.از خداوند مهربان بخواهید در پاک کردن آثار روانی این مساله و در عرصه های مختلف زندگی شما را کمک نماید. بعد از توبه مراقب باشید در دام شیطان نیفتیدآنچه در سبک زندگی اسلامی طرح شده است، زنای فکری است و آنچه که در غرب وجود دارد مبتنی بر تجاوز ذهنی می باشد؛ لذا این دو مقوله را باید در این حوزه تمیز داد. این پدیده ذهنی معضلی است برای سبک زندگی اسلامی است

نشانه های دوستان و دشمنان امیرالمومنین علی(ع)چیست؟

برای دوستان و دشمنان امیرالمومنین خصوصیات زیادی در روایات ذکر شده است .اما دشمنان اهل بیت علیهم السلام سه خصوصیت و ویژگی اصلی و عمده دارند ، که با دشمنی با اهل بیت علیهم السلام اشکار می شود . برای روشن شدن ویژگی های دشمنان امیرمومنان علی علیه السلام ، روایات را دسته بندی می کنیم و نتیجه گیری و مفهوم گیری را که مصداق روایات چه کسانی می توانند باشند را به مخاطب می سپاریم: 1- دشمن امیرمومنان علی علیه السلام منافق است اولین خصوصیت و نشان بارز دشمنی با امیرمومنان نفاق است که در منکر علی علیه السلام بروز می کند. یعنی اگر کسی با امیرمومنان مشکل داشت ،باید بدانیم که انسان منافقی است. قال رسول الله صلی الله علیه و اله: ان حب علی قذف فی قلوب المومنین. فلا یحبه الا مومن و لا یبغضه الا منافق. پیامبر اکرم صلی الله علیه واله فرمودند: کسی علی علیه السلام را دوست ندارد مگر مومن و کسی بغض او را به دل ندارد مگر منافق.) المستدرک حاکم ۳/۱۲۷ -- صحیح النسائی ۲/۲۷۱ -- صحیح مسلم ۲/۲۷۱ -- صحیح الترمذی ۲/۳۰۱ -- صحیح ابن ماجه ۱۲ -- مسند احمد ۱/۸۴ -- الدر المنثور ۷/۵۰۴ -- تفسیر الطبری ۱۳/۷۲ قال جابر بن عبدالله الانصاری و ابوسعید الخدری: کنا نعرف المنافقین علی عهد رسول الله ببغضهم علیا علیه السلام. جابر بن عبدالله و ابوسعید خدری میگویند: در زمان رسول الله صلی الله علیه و اله ما منافقان را به سبب بغض شان به علی علیه السلام می شناختیم ! سنن الترمذی ۲/۲۹۹ -- الحلیه ابو نعیم ۶/۲۹۴ روایات زیادی از عامه و خاصه با این مضمون وجود دارد که به همین چند مورد اکتفا می کنیم . اما معنی این روایات چیست ؟ یعنی چه که دشمن علی علیه السلام منافق است؟ برای روشن شدن ان ، ابتدا باید معنی کلمه نفاق و منافق را بدانیم . نفاق عبارت است از: اظهار خلاف باطن خویش . یعنی منافق غیر از ان چیزی که هست ، خود را نشان می دهد . راحت تر و ملموس تر بیان کنیم : یعنی ممکن است که حافظ قران باشد و قران را با صوت زیبا بخواند و اشک بریزد ، تمام نمازها را اعم از واجب و مستحب بجا اورد ، شبی چند جزء قران بخواند ، شب تا به صبح در نماز تراویح اشک بریزد ، بر پیشانی اش اثر سجود نمایان باشد ، فقط از خدا دم بزند و .... اما درونش خبر دیگری است . به اینها که ایمان ندارد هیچ ؛ که دشمن خداست و دنبال راهی است که مردم را از در خانه خدا دور کند و بهترین روش برای جلب اعتماد مردم دم زدن از خداست . پس منافق از راه دینداری وارد می شود و تخم نفاق را بین مومنین می کارد و پایه های ایمان را سست می کند و با ایجاد بدعت و فکر فاسد راه را به بیراهه تبدیل می نماید. با این توصیفات ، واضح و مبرهن است که خطر منافق و دشمن داخلی بسیار بیشتر است از دشمن خارجی . یعنی این گروه خطرناکتر از کفار و یهود هستند. فکر می کنم اکنون بهتر معنای روایت را می فهمیم : روایات می فرمانید: هر کس که دشمن امیرمومنان علی علیه السلام است ، مطمئنا منافق است و درونش با ظاهرش متفاوت است. بدانید که گمارده و گماشته دشمنان خداست و برای دشمنی با دین خدا تلاش می کند. فریب ظاهر زیبا و فریبنده او را نخورید و به او اعتماد نکنید و از او برحذر باشید.

2- دشمن علی علیه السلام حرام زاده است ! قال رسول الله صلی الله علیه واله: یا علی لا یحبک الا طاهر الولاده و لایبغضک الا خبیث الولاده. پیامبر اکرم صلی الله علیه واله: ای علی دوست ندارد تو را مگر شخص طاهر الولاده حلال زاده و بغض و دشمنی با تو نداشته باشد مگر خبیث الولاده حرام زاده. ینابیع الموده باب ۴۴ ج۱ص۳۹۷ روی ابن عساکر عن النبی صلی الله علیه واله: ان ابن الزنا یعرف ببغضه علیا. پیامبر اکرم صلی الله علیه واله فرمودند: زنا زاده به سبب بغض او به علی علیه السلام شناخته میشود ! تاریخ دمشق ج۱۷ص۳۷۱ قال رسول الله صلی الله علیه واله: - ان الشیطان یزنی بامهات المبغضین لعلی. همانا شیطان با مادران دشمنان علی علیه السلام زنا می کند. تاریخ دمشق ج ۱۷/ص۳۷۲ شافعی می گوید: سمعت مالک بن أنس رضی الله عنه یقول : قال أنس بن مالک : «ما کنا نعرف الرجل لغیر أبیه إلا ببُغضه علی بن أبی طالب کرم الله وجهه»( شنیدم که مالک بن انس می گوید انس بن مالک گفت : تشخیص نمی دادیم که شخصی از پدرش نیست مگر به بغضش نسبت به علی علیه السلام فرائد السمطین» (ج1 ص365) ابن اثیر در الکامل خود در ج۴ص۵۷ می گوید: کان مروان بن الحکم ابن زنا من جدته الزرقاء بنت موهب فکان من المعادین لعلی علیه السلام. مروان بن حکم ابن زنا بود. فلذا از دشمنان علی علیه السلام بود. (در اینجا مناسب است نکته ای را متذکر شوم. عمر بن خطاب وقتی متعه <ازدواج موقت> را حرام کرد. امیرالمومنین علی علیه السلام فرمودند اگر عمر متعه را حرام نمی کرد هیچ کس در عالم زنا نمی کردمگر شقی. نکته اینجاست: عمر میدانست نهی از متعه موجب شیوع زنا میشود. و شیوع زنا و زنازاده موجب زیادشدن دشمنان علی علیه السلام میشود! دقت کنید! ) مرحوم صدوق رحمه الله با سند از طریق عامه نقل می کند که أبی الزبیر مکی گفت : رأیت جابراً مُتوکئاً على عصاه وهو یدور فی سکک الأنصار ومجالسهم وهو یقول : علی خیرُ البشر فمن أبى فقد کفر ، یا معشر الأنصار أدِّبوا أولادکم على حُبَّ علی (علیه السلام) فمن أبى فانظروا فی شأن أمّه ؛ ابو زبیر می گوید : جابر را دیدم که بر عصایش تکیه کرده بود و میان اصحاب می گشت و می گفت : علی بهترین مردم است و هر کس این را قبول نداشته باشد کافر شده است . ای انصار پیامبر فرزندانتان را بر محبت علی علیه السلام تربیت نمایید . اگر محبت علی را نپذیرفتند از مادر بچه قضیه را جستجو کنید. علل الشرائع : ص58 . وأمالی الصدوق : ص47 وفی ط : ص71 ح6 . قال عبادة بن الصامت : کنا نبور أولادنا بحب علی بن أبی طالب فاذا رأینا أحداً لا یحبه ، علمنا أنه لیس منا ، وأنه لغیر رشدة ؛ أسنى المطالب للحافظ الجزری الشافعی (ص58 ) عباده بن صامت می گوید: فرزندانمان را با محبت علی بن ابیطالب علیه السلام ازمایش می کردیم . اگر می دیدیم که یکی از انها ایشان را دوست ندارد می فهمیدیم که او از ما نیست و حلال زاده نمی باشد. از پیامبر (صلى الله علیه وآله) روایت شده که به امیرالمومنین علی (علیه السلام) فرمودند: «اذا کان یوم القیامة دُعی الناس بأسمائهم وأسماء أمهاتهم ، ما خلا نحن وشیعتنا ومحبیّنا فإِنهم یُدعون بأسمائهم وأسماء آبائهم»( روز قیامت مردم را با نام خودشان و مادرانشان صدا می زنند غیر از ما و شیعیانمان و محبانمان که با نام پدرانشان صدا زده می شوند. شبیه این روایت از امام صادق علیه السلام نیز نقل شده است . روى عن الصادق (علیه السلام) قال : «اذا کان یوم القیامة دُعی الخلائق بأسماء أمّهاتهم الا نحن وشیعتنا فانهم یُدعون باسماء آبائهم روز قیامت انسانها با نام مادرانشان معرفی می شوند بجز ما و شیعیانمان که با نام پدرانمان نام برده می شویم . المحاسن: 141. قبلا مرسوم بوده که فرزندان زنا و حرام را با نام مادرانشان معرفی می نمودند و این در تاریخ ذکر شده است . مثلا عبید الله بن زیاد را ابن مرجانه خطاب می نمایند . این مطلب بیان گر ان است که هر کس محبت اهل بیت علیهم السلام در دلش نباشد نشانه ان است که نطفه او از راه حلال منعقد نشده و باید از مادرش سراغ پدر واقعی اش را بگیرند. البته جای سوال است که پس تکلیف بیشتر مردم دنیا که شناختی نسبت به اهل بیت علیهم السلام ندارند و در اصطلاح مستضعف هستند ، چیست ؟ یعنی انها همه چون محبت اهل بیت علیهم السلام را ندارند ، حرام زاده اند ؟ باید در جواب گفت خیر . سنگ محک برای ایشان به گونه دیگری است .اگر برای ایشان هم اهل بیت علیهم السلام معرفی شوند و ایشان در قلبشان خنکی محبت اهل بیت احساس کنند از این دسته اند و گرنه ایشان هم مادرانشان به خطا رفته اند. امام صادق علیه السلام می فرمایند : اذا برد على قلب أحدکم حبّنا فلیحمد الله على أولی النعم ، قلت : على فطرة الاسلام ؟ قال : لا ولکن على طیب المولد ، إنه لا یحبّنا إلا من طابت ولادته اگر خنکی محبت ما بر دلهایتان احساس کردید خداوند را بر بهترین نعمتها شکر کنید . سوال شد : اولی النعم یعنی اسلام و بخاطر اسلام باید خداوند را شکر کنیم . امام فرمودند : نه اولی النعم یعنی پاکی ولادت . تنها کسانی که ولادتشان پاک است ما را دوست دارند. المحاسن : ص138 ح25 .